November trips and new experiences! :D - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu November trips and new experiences! :D - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

November trips and new experiences! :D

Door: Michelle Joosten

Blijf op de hoogte en volg Michelle

17 December 2012 | Canada, Kamloops

Hoi iedereen,

Long time no see! Maar hier komt een lange update, net voordat ik terug naar NL kom, want ja, over 2 dagen sta ik alweer op schiphol en kan ik al mijn lieve vrienden en familie in de armen springen!

Ik was erg benieuwd hoe de Noord-Amerikanen Halloween zouden vieren. Nu weet ik het en ik kan het eigenlijk het beste beschrijven als: Carnaval in Oosterhout. Donderdag voor Halloween was de Halloween party op school en ik was vrijwillige acteur in het spookhuis (=haunted house). Erg leuke kennismaking met Halloween, ik kreeg alle kleding en make up van school en ik was de Canibaal in het bosgedeelte. Heb ontzettend veel mensen aan het schrikken gemaakt en me kapot gelachen hoe bang sommige mensen kunnen zijn (vooral de chinezen). In het weekend van Halloween zijn we ook lekker op stap geweest en op Dinsdag (Halloween zelf) hadden we ons verkleed en gingen we naar CJ’s (Captain Jack, de enige club hier in Kamloops). Canadezen verkleden zich met Halloween als van alles, het hoeft niet per se eng te zijn (integendeel, veel mensen hebben grappige costuums aan en veel meiden hebben vooral heel weinig aan) en ze drinken 4 of 5 dagen lang. Hetzelfde als Carnaval bij ons dus ;) Hier trouwens een leuk filmpje met betrekking tot Halloween: http://www.youtube.com/watch?v=_YQpbzQ6gzs

Het weekend erna (3November) ben ik met Susie (Oostenrijk) en Yvanne (Frankrijk) meegegaan naar de Bee factory. Zij doen een project over het uitsterven van bijen, wat uiteindelijk ook kan leiden tot het uitsterven van de mens, ze moesten daarvoor naar Kelowna (waar ook de Wineries waren, zo’n 2 uur van Kamloops vandaan). Even rondgelopen in het stadje, ongeveer even groot als Kamloops met een erg leuk haventje, kan ik dat ook weer afstrepen op mijn lijst! 7 November hadden we weer een leuk feestje, Felix (Duitsland) was jarig en we hadden een suprise party georganiseerd en ik was verantwoordelijk voor ‘The Prank’. Haha ik had bedacht dat we allemaal plastic bekertjes met water op de grond in zijn slaapkamer konden zetten, zoals in deze video: http://www.dumpert.nl/mediabase/1409351/9197182b/welkom_thuis_.html. Felix was blij verrast toen hij zo'n 30 man uit de badkamer zag komen en het was een top avond!

In de nacht van Donderdag op Vrijdag (9december) vertrok ik met 9 andere meiden en 1 jongen naar Seattle! Dat was me een geweldig weekend. Toen we over de grens reden merkte je al meteen dat je niet meer in Canada was, de bergen verdwenen en de weg was gewoon helemaal recht, duizenden meters lang. ’s Avonds hebben we in Seattle zelf rondgewandeld en lekker gegeten in de ‘Cheesecake factory’, ik liep met Ester (Italie) en Mariona (Spanje) op straat rond en we zagen een man die verkleed was als een aap, aan het drummen. Wij dachten; Hey dat is tof, laten we bij hem gaan dansen. Dus dat deden we en mensen startte te filmen en op een gegeven moment kwam er een groep van 7 jongens met ons breakdancen en steeds meer mensen stopten om te kijken of mee te dansen, supertof!! De avonden daarna gingen we steeds weer met straatmuzikanten dansen, we zijn maar in 1 club geweest omdat het zo gezellig was op straat! De 2e dag hebben we de space needle bezocht, die is een paar jaar geleden gemaakt voor de Worldfair in Seattle. Super uitzicht op de top, zo’n echte Amerikaanse skyline is het, dat was de eerste keer dat ik dat in het echt zie :D. Ook nog in het glas museum geweest, daarna doorgelopen naar de waterkant waar we lekker Fish & Chips hebben gegeten. Het Rockmuseum hebben we op dag 3 bezocht, het leukste vond ik dat je kon leren gitaar spelen, drummen en je eigen muziek opnemen. Daarna doorgelopen naar de Public Market, een soort van Camden was het, dus voelde me er meteen thuis, ook nog de oudste Starbucks gezien, uit 1971. Die Maandag was het Remembrance Day dus waren we vrij, daarom konden we langer in Seattle blijven, we zijn wel op tijd naar huis vertrokken want ze voorspelden veel sneeuw in Kamloops! Ennnnn… uiteraard, we kwamen terug in het witte Kamloops.

Veel mensen hadden geen midterms meer, maar helaas had ik er elke week 1, dus het leren ging gewoon door. Maar op Vrijdag was het Uno’s (Zweden) verjaardag en ook voor hem hadden we een surprise party. John (Canada/Taiwan) vertelde dat we de party in het kantoor van zijn baas, op de 10e verdieping konden houden. Dat was ook echt een superfeest, er waren veel mensen op komen dagen en hebben tot vroeg in de ochtend gefeest. De dag erna ging ik met John (Canada/Taiwan) en Ina (Duitsland) naar Vancouver. John heeft daar 4 jaar gewoond en gestudeerd voordat hij vorig jaar naar Kamloops kwam dus hij was onze gids! Hij nam ons mee naar ontzettend goede restaurants en op Zondag zijn we naar Stanley Park gegaan waar we een fiets hebben gehuurd, helaas was het erg bewolkt maar het park en de skyline van Vancouver was nog steeds erg indrukwekkend. Daarna nog langs het Olympisch vuur gefiets en met de auto naar Granville Island. Op dit eiland hebben ze hun eigen bierbrouwerij en verschillende markten, erg leuk gedeelte van Vancouver om gezien te hebben.

De week na Vancouver had ik het echt erg druk, veel verslagen moesten ingeleverd worden en presentaties voor de week daarna moesten voorbereid worden, want we hadden nog maar 2 weken voordat de final exams begonnen. Mijn punten voor de midterms bleven gewoon hetzelfde en ook voor verslagen had ik rond de 70% en 80%, daar was ik wel blij mee.

Die week hard gewerkt want op Donderdag stond alweer op de planning om naar Banff te gaan met Dennis (Duitsland), Sabrina (Duitsland), Ina (Duitland) en Robbert (Nederland), want op Zaterdag was daar de ‘Worldcup skiing for men’. Dit keer Banff bekijken in de sneeuw! En of er sneeuw lag, wooooow ik keek mijn ogen uit. Het was prachtig overal en zo anders dan in de zomer. Heb een groot stuk op de heenweg en terugweg gereden in de sneeuw, maar de auto was zo goed dat we gewoon flink door konden rijden, maar heb wel wat trucjes geleerd om veilig in de sneeuw te rijden. Je merkt heel goed dat alles in Canada veel beter gemaakt is voor de sneeuw. De mensen blijven niet binnen maar gaan door met hun gewone leventje, want alles is prima te doen en ze hebben de sneeuw goed onder controle. In Banff hebben we weer een beetje rondgelopen en veel sneeuwbal gevecht gedaan en Vrijdag hebben we Lake Louise weer gezien, niet terug te herkennen, heel het meer was wit van sneeuw. Zaterdag zijn we naar de Worldcup gegaan, erg leuk om een keer in het echt te zien. Helaas hadden we zelf niet geskied/gesnowboard, al begon het wel te kriebelen. En toen wilden we graag nog Peyto Lake zien (dat was ook erg mooi in de zomer), maaaaaaar dat was een iets langere trip dan we gedacht hadden. We konden er niet met de auto bijkomen omdat er ongeveer anderhalve meter sneeuw lag, maar Dennis en Robbert zijn nogal avontuurlijk aangelegd dus we besloten om te gaan lopen. Pfff… dat was niet makkelijker maar wat een avontuur en geweldige ervaring met onze gewone schoenen en kleren zakten we diep in de sneeuw. Het was koud maar het uitzicht was het zeker waard!! Daarna lekker allemaal in onze legging in de auto en opwarmen op de weg terug naar Kamloops.

Die Zondag hebben we onze laatste wedstrijd gevoetbald, helaas niet ver gekomen in het toernooi maar ik heb veel lol gehad op de Zondagen met ‘Swermany’! De week erna was het erg druk op school, de laatste week voor de Finals begonnen was aangebroken. Ik had die week 4 presentaties en 2 grote verslagen die nog ingeleverd moesten worden, veel achter mijn bureau gezeten maar uiteindelijk goed afgesloten. In mijn volgende verhaal zal ik vertellen over mijn geweldige eerste snowboard ervaringen en hoe de finals zijn gegaan! :D

Tot snel, heel snel! Veel liefs, Michelle!
Oja, nog een leuke typisch Canadees filmpje voor jullie! Ik heb dit ondertussen al allemaal meegemaakt en ben er van gaan houden, eh?! Eh?! That's a moose, could be a deer though. Soda? No, it's Pop! :P http://www.youtube.com/watch?v=m0EsYiNA76Q

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 45794

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: