De school en het leven in Canada is echt begonnen! - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu De school en het leven in Canada is echt begonnen! - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

De school en het leven in Canada is echt begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

21 September 2012 | Nederland, Oosterhout

Hooooooooi iedereen (dit verhaal heb ik gisteren geschreven)

Het is niet te geloven, maar ik zit hier met 30 graden in de volle zon (om 4 uur smiddags) op het grasveld mijn blog te typen. Het weer is gewoon echt fantastisch en ga regelmatig een paar uurtjes naar het strandje (downtown). Vanaf dag 1 was het al zo, ’s ochtends is het wel echt fris en draag ik mijn zomerjas maar overdag is het zo warm en loop je hier in een hemdje en korte broek :D Mij hoor je niet klagen!

Vanmiddag had ik ook echt het gevoel dat ik op een camping leef, ik had namelijk 2 lessen gehad en voordat mijn volgende les startte ging ik even naar de zumba (gratis lessen op campus), daarna weer een les en zometeen heb ik voetbaltraning . Jawel, voetbal!! Hahaha we hebben een team gestart, meiden en jongens en we spelen wedstrijden op Zondag. Het team heet Swermany (het is opgestart door Zweden en Duitsers) en je kan ook onze fan page ’liken’ op Facebook! Er zijn zoveel verschillende dingen te doen hier op de campus en alles is gratis (alleen voor de voetbal moesten we een tientje inschrijfgeld betalen) Ik ga Maandag ook naar 2 danslessen, 1 uur jazzdance in de middag en een uur hiphop in de avond. Dan op Dinsdag en Donderdag de voetbaltraining, Donderdagmiddag dus Zumba en we kunnen hier ook nog zwemmen op de campus (+ sauna en hottub :)). Die combinatie van al die activiteiten, het lekkere weer en die grote campus met allerlei gebouwen geeft mij net het gevoel of ik op een camping ben :)

Maar de Orientation weken zijn dus afgelopen en de school is echt begonnen. 2 weken geleden op Woensdag (6 September) had ik mijn eerste lessen. Gelukkig sta ik voor geen vakken op de ‘waitlist’. Je kan hier namelijk op de waitlist staan en dat betekend dat je alleen de les mag volgen als anderen niet komen opdagen. Ondertussen heb ik al mijn vakken al een paar keer gehad en ik zal hieronder even mijn rooster zetten, dan weten jullie precies wat voor lessen ik volg :)

- Management accounting, Maandag en Woensdag van 8:30 tot 9:50. Dit vak gaat over het managen van de cijfertjes in een bedrijf en redenen bedenken waarom dingen zo gaan, het is een aardige leraar die goed uitlegt, elke les huiswerk maar het is niet heel moeilijk.
- Advanced Financial Management, Maandag en Woensdag van 13:00 tot 14:20. Dit vak is dus ‘advanced’ en het is best moeilijk, op dit moment zijn we met ratio’s bezig en ook een beetje met investments. Vind het niet zo erg dat het moeilijk is want dan heb je ook een beetje een uitdaging.

- Intro to Human Resourse Management, Dinsdag en Donderdag van 8:30 tot 9:50. HRM heb ik nog niet echt veel gehad op school dus wilde het graag hier volgen. Tot nu toe is het wel leuk en niet heel moeilijk, we hebben wel 4 testen en 2 assignments dus nog best wat werk.
- Professional Selling, Dinsdag en Donderdag van 10:00 tot 11:20. Ik ga waarschijnlijk later aan de inkoop kant werken (van faciliteiten) dus ik wil graag weten wat de verkopers voor trucjes hebben. Aardige leraar die een hele hoop verteld van zijn eigen ervaringen en prima te volgen.
- Managing Festivals & Events, Dinsdag en Donderdag van 2:30 tot 4:20 (op Donderdag tot 3:20). Met dit vak gaan we een evenement voorbereiden, helaas gaan ze het uitvoeren tijdens het 2e semester en dan ben ik er niet meer. Aardige leraar, hij heeft ons ook geholpen met onze trip naar Vancouver Island (zie einde van dit verhaal)

Zoals jullie zien moet ik helaas elke ochtend om half 9 beginnen…. En ik heb vaak wel wat tussenuren, die heb ik de afgelopen weken vooral gebruikt om te skypen met NL, want als ik terugkom van school liggen jullie al te slapen.

Vrijdag heb ik altijd vrij en dat komt heel mooi uit want tot nu toe zijn we beide donderdagavonden gaan stappen. De eerste Donderdag zijn we voor het eerst naar de enige club in Kamloops gegaan, CJ’s (Captain Jack). De DJ was niet zo goed dus we waren weer snel thuis. Maar vorige week donderdag gingen we met een hele grote groep, supergezellig, daarna naar de MC Donalds. Daar waren wat mensen die voor meer dan 100 euro aan hamburgers enzo hadden besteld, ze kregen het niet helemaal op en wij mochten mee eten. We raakten met hun aan de praat en bleek 1 man dus de trainer van de keeper van het ijshockeyteam te zijn (waar wij die volgende dag heen zouden gaan). Hij gaf me zijn businesskaart en we mochten hem komen opzoeken na de wedstrijd voor een rondleiding. Maar de avond was nog niet voorbij, voordat ik naar buiten kwam, waren 2 taxi’s al weg. De rest zei: kom we gaan teruglopen. Pffff, die hele berg op, maar ik ging wel mee. Uiteindelijk waren we een beetje de weg kwijt en kwamen we bij een doodlopende weg en gingen we op een groot grasveld voor iemands huis zitten, dat gras was echt goed onderhouden. Dus we besloten om daar te proberen te slapen en de zonsopgang te bekijken. Sapen lukte een beetje, want het werd redelijk koud maar ik heb de zonsopgang in Kamloops gezien hoor!

Het weekend van 8 september zijn we naar het Well’s Gray Park gegaan, we hadden 3 auto’s gehuurd. Dat was mijn eerste ervaring met een National park, we hebben helaas geen beren of ander wild gezien maar wel hele mooie natuur. We hebben 3,5 uur gehiked door de bergen met bossen, weide en rotsen waar we uiteindelijk bij 2 meertjes uitkwamen, prachtig! Daarna nog langs een hele hoge (maar smalle) waterval gereden en toen weer terug naar UCH (het gebouw waar ik woon). De volgende dag een beetje gehangen op het strandje en wat huiswerk gemaakt.

Afgelopen weekend ben ik gewoon in Kamloops gebleven, Vrijdagavond hadden we dan die ijshockeywedstrijd, echt geweldig hoe ze worden opgejut door iedereen en gaan vechten, de Blazers (Kamloops) hadden gewonnen met ‘penalty’s’, jeeeeej! Uiteindelijk werden we niet toegelaten door de security om de trainer te ontmoeten maar ik had hem gesmst dus misschien de volgende keer als we naar een wedstrijd gaan :) Zaterdag en Zondag rustig aangedaan, huiswerk gemaakt, naar het strandje en even een drankje gedaan bij een Irish pub met een stel van de jongens en die Italiaanse, spaanse, duitse en franse meiden. Die avond heb ik trouwens voor het eerst in een Canadese auto gereden van John (Komt uit Taiwan en is de huisgenoot van Dennis uit Duitsland die dan weer bij ons op school zit en hier ook is voor 1 semester). Het was een automaat en ik vond het wel cool om hier in Canada te rijden, weer een ervaring rijker.

En dan dit weekend…………………. We zijn alle voorbereidingen aan het treffen want we vertrekken morgen naar Vancouver Island! We wilden eerst naar Tofino en Victoria gaan (wat 5 uur uit elkaar ligt) maar dan zijn we alleen maar aan het rijden en ontzettend veel mensen zeggen: Tofino is geweldig en daar moet je echt 2 dagen van genieten (en niet een halve dag) dus hebben besloten om niet naar Victoria te gaan. (daar kunnen we altijd nog een keer heen als we in Vancouver zijn) Ennnnnn Tofino is een surfplaats met hele mooie stranden dus ik ga daar Zaterdag als het goed is mijn eerste surfles nemen!! We slapen de eeste nacht op het strand want we komen waarschijnlijk heel laat aan en de 2e nacht camperen en we mochten tent, luchtbed etc van de leraar lenen, hoe grappig?! :)

Ik laat jullie weten hoe het was! Ik zou jullie zo graag willen laten zien hoe het hier is en deze dingen met jullie doen, soms maakt dat me een beetje verdrietig, dat ik dan zover zit. Maar gelukkig kan ik jullie foto’s en filmpjes laten zien. Ik kan alleen nu niet mijn foto’s erop zetten omdat ik even iets moet bijkopen en de bank werkte niet mee. Maar ik probeer ze zo snel mogelijk te uploaden!

Ontzettend veel liefs en knuffels vanuit het zonnige Canada (wie had dat ooit gedacht, dat ik dat kon zeggen :P)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 September 2012 - 20:07

    Ingrid:

    Hee Michelle! Zo te horen vermaak je je goed daar! Jaloers op je Hiphop lessen, ik wil ook! Ik ga nu weer de nachtdienst in, dus wie weet spreek ik je nog :D xx Ingrid

  • 21 September 2012 - 20:09

    Katie:

    Hoi Michelle

    Is het leuk in Canada?
    Ik vind het leuk dat we je bij kunnen houden via deze site!
    Mij lijkt het wel leuk om zo'n grote wereld reis te maken.
    Eerst naar Londen en nu naar Canada.
    Mij lijkt het wel leuk om zo'n grote wereld reis te maken!

    Dikke kus Katie

  • 21 September 2012 - 21:08

    Maureen:

    Lievee leuke Mies!!!!!
    Wat een geweldig verhaal en wat maak je veel mee!!! Heel heel heeeeeeel erg gaaf dat je die kansen allemaal krijgt en er de tijd voor hebt! Lekker van blijven genieten dan doen wij dat vanaf een afstandje!

    Dikke kus! x

  • 21 September 2012 - 21:50

    Lydia:

    Hoi Miepie,
    Grappig dat óns'keetje jouw blog eerder leest dan wij dat doen. En of je gevolgd wordt.
    Katie: heel lief van je dat je Michelle berichtjes stuurt, ook een dikke kus en tot dinsdag!
    Miepie, tot straks misschien en anders:Have fun!!!xxxxmamaxxxxx


  • 22 September 2012 - 12:33

    Eefje:

    He Mies! Klinkt goed joh! Geniet van al het moois wat het land je te bieden hebt, maar volgens mij ben je daar al aardig mee bezig. Have fun!

    Liefs uit Kisumu, Kenya!

  • 22 September 2012 - 12:33

    Eefje:

    He Mies! Klinkt goed joh! Geniet van al het moois wat het land je te bieden hebt, maar volgens mij ben je daar al aardig mee bezig. Have fun!

    Liefs uit Kisumu, Kenya!

  • 22 September 2012 - 13:12

    Linsey:

    Hey mies,

    Super leuk, lekker genieten.
    Tot na je reis.

    X Lins

  • 22 September 2012 - 16:23

    Anneke:

    Hee lieverd,

    Wat een hoop leuke dingen maak jij mee zeg! Je maakt me jaloers ;) hihi!
    Ik ben op het moment nog erg druk met de studie en we zijn nu ook al aan het orienteren van waar wij half jan. tot half april onderzoek willen/kunnen doen. De onderzoeken die aangeboden worden in Ethiopie en Indonesie lijken mij leuk, dus hoogstwaarschijnlijk wordt het een van die twee landen :)
    Heb je zin/tijd om a.s. week even te skypen samen?
    Lijkt me leuk om ook weer even persoonlijk iets van jou te horen.
    Om te checken of het wel echt zo goed met jou gaat als uit bovenstaand verhaaltje blijkt ;)

    Dikke knuffel x
    Anneke.

  • 23 September 2012 - 10:32

    Ineke Jumelet:

    Hoi Michelle

    Hoe dun ben je al van al dat sporten? Wat fijn dat er zo veel te doen is, je hoeft je niet te vervelen.
    Het is maar goed dat er af en toe nog een lekkere hamburger ingaat om al dat sporten te compenseren.
    Zo te horen heb je alweer genoeg contacten gelegd, fijn dat je dat zo goed af gaat.
    Heel veel succes met de studie en dank je wel voor je verslag.
    Ik blijf je volgen

    Kus

    Ineke

  • 23 September 2012 - 21:04

    Marita:

    Hallo Michelle!
    Wat leuk dat je naar Vancouver Island kunt gaan. Ben benieuwd hoe je het vond. Alleen al de boottocht erheen is prachtig. Victoria is ook mooi, maar dat kun je idd nog altijd doen. Je verveelt je niet, dat is al duidelijk :). Studeer ze en veel plezier verder!

    Liefs

    Marita


  • 24 September 2012 - 22:17

    Lydia:

    Hoi Miepie,
    Misschien is het een goed idee als ik morgen naar dit wellnessresort afreis want na het weer van vandaag zie ik Nederland echt niet meer zitten. Ik gedij beter bij 29 graden. En ome Herman mag mee als hij wil!
    xxxmamaxxx

  • 25 September 2012 - 17:21

    Johan Van Gorkum:

    Lieve Michelle, Michelle, Michelle, Wat een leven. 30 graden om 4 uur s'middags en wij zitten hier te verrekken van de kou en worden kletsnat. Maar goed, eigen schuld dikken bult. Het was nooit de bedoeling dat hier in NL mensen zouden gaan wonen. En wat doen wij, inpolderen maar jongens, ja, en dan krijg je de rekening. God straft meteen. Hoor mij nou, ik als atheïst. Ik lees dat het goed met je gaat. Goed om te horen. Volgens mij kan jij overal in de wereld werken, leven en plezier maken. Een grote gave, meiske. Nou, het ga je goed, ik denk aan je en geniet! Ik zal regelmatig je berichten lezen en reageren. Zoals altijd missen we je WEER!
    Groeten Johan

  • 19 Oktober 2012 - 05:05

    Michelle Joosten:

    Hoi lieve mensen!

    Superbedankt voor al jullie reacties, wat zijn die lief zeg, hartverwarmend! Heeeeel erg leuk!
    Ik ga morgen weer een nieuw verhaal uploaden, ik ben druk aan de schrijf!
    Ben ondertussen ook wat foto's aan het uploaden bij de huidige verhalen, dus kijk gerust even als je tijd hebt.
    Marita, Vancouver Island was inderdaad prachtig en Banff heb ik ondertussen ook al gezien, dat was ook super!

    Liefs, Michelle!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 45795

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: