Nog 3 nachten slapen! - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu Nog 3 nachten slapen! - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

Nog 3 nachten slapen!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

21 Augustus 2012 | Nederland, Oosterhout

Lieve vrienden en familie!

Via dit reisdagboek kunnen jullie weer lezen wat ik meemaak en wat ik zoal doe tijdens de 4 maanden dat ik in Canada verblijf, ik vind het leuk om deze verhalen te schrijven zodat ik toch een beetje het gevoel heb dat ik mijn avontuur met jullie kan delen! Zoals de meesten van jullie wel weten ga ik studeren aan de 'Thompson River University' in het stadje Kamloops (ongeveer 80.000 inwoners). Het ligt in de staat British Columbia (engelssprekend) en het is ongeveer 3 uur rijden van Vancouver.

De meeste voorbereidingen zijn al getroffen. Ik heb een kamer bij Upper College Heights, zie http://www.uppercollege.com/, een 1 persoonskamer en ik deel 1 keuken en 1.5 badkamer met 3 andere dames. (haha heb geen idee wat een halve badkamer inhoudt, daar kom ik vast later in mijn verlsagen nog op terug). Verder heb ik mijn vakken gekozen, dat kan op de campus nog veranderen maar ik hoop dat het deze worden: Advanced Financial Management, Human Resource Management, Organising Festivals and Events, Management accounting en Professional Selling. Verder ben ik vandaag naar de kapper en tandarts geweest, alles was piekfijn in orde en morgen nog even langs de dokter. Verder nog de laatste dingen inkopen en mijn koffer inpakken, ik mag maar 23 kilo meenemen dus dat wordt nog een hele grote uitdaging!

Vrijdag vlieg ik dan om 12.30uur vanaf Schiphol naar Calgary (Nederlandse tijd kom ik daar 21:30 aan, lokale tijd 13:30) met vluchtnummer KL0677. Daar moet ik dan 6 uur wachten en dan vlieg ik in 1 uur door naar Kamloops met vluchtnummer WS0348. Daar kom ik dus lokale tijd om 19:42uur aan (dat is al 04:42uur voor mij). Dan moet ik met de taxi naar mijn kamer toe, waar ik dan hopelijk meteen kan gaan slapen.

Ik heb er wel ontzettend veel zin in, maar vind het tegelijkertijd ook heel spannend want ik heb geeeeen idee wat ik moet vewachten. Dit keer komt er ook niemand langs want ik ben een stuk verder weg dus ik hoop dat ik die 4 maanden goed doorkom zonder al te veel gemis van thuis. Helaas hoort dat erbij maar ik hoop er een heleboel voor terug te krijgen. De natuur in British Columbia schijnt overweldigend te zijn, mijn stad ligt in een ski-gebied en natuurlijk hoop ik veel te leren van de vakken die ik daar volg zodat ik weer een half jaar verder ben met school.

Ik ben benieuwd wat er allemaal op mijn pad komt de komende tijd, ik hou jullie op de hoogte, houden jullie mij ook op de hoogte wat er allemaal in NL gebeurd? En dan kom ik jullie eind December weer een dikke knuffel geven in real-life!

Liefs Michelle!

  • 21 Augustus 2012 - 12:05

    Giel:

    Spannend, spannend!! Have fun en geniet ervan! Ik ga je weer volgen ;-).

  • 21 Augustus 2012 - 12:19

    Nancy Evers:

    Hee michelle, wat leuk dan kunnen we weer op de hoogte blijven. Veel plezier en geniet van je tijd daar in Canada. x Nancy

  • 21 Augustus 2012 - 15:08

    Marita:

    Hi Michelle! Had net al aan je moeder geschreven, dat ik je reisdagboek zal volgen, mocht je die opzetten. En lo and behold, het reisdagboek is er al. Ik wens jou een goede reis, een goede studietijd en een fantastisch verblijf in Canada. Norbert en ik vinden Canada een geweldig land, met hele leuke mensen. We hadden ooit zelfs plannen om erheen te emigreren... Vancouver is trouwens ook een prachtige stad, en Vancouver Island is heel mooi.
    Alle goeds en liefs van Marita en groetjes van iedereen hier!

  • 21 Augustus 2012 - 17:26

    Ingrid:

    Vooral heeel veel gaan skiën deze winter! :D

  • 21 Augustus 2012 - 18:48

    Eva:

    Mieskeeee, ik ga je zeker weer volgen hoor meid!! Wat een avontuur toch weer, ben stiekem heel jaloers. Plaats maar heel veel foto's! En voor je het weet is het weer voorbij en ben je weer het het doodnormale nederland...dus vergeet vooral niet te genieten;) Tegen de tijd dat je terug bent plannen we snel weer wat leuks!!:D
    Have fun en enjoy!!


  • 21 Augustus 2012 - 20:12

    Anneke:

    Hee Mies!

    Leuk dat je weer een blog gaat bijhouden. Ik ga jouw verhalen zeker weer lezen en jouw foto's bekijken, zodat ik ook nog een beetje kan meegenieten van jouw avontuur! :D Niet teveel stil staan bij de angst dat je heimwee krijgt, laat het maar gewoon over je heen komen en geniet van de nieuwe mensen, ervaringen etc. Ik ben heel erg benieuwd hoe je het zult hebben in Canada, maar ik ga er gewoon vanuit dat je een TOPtijd tegemoet gaat! ;)
    En je weet het, als je even wilt skypen, op facebook wilt bijkletsen of mailen, doe het dan gerust, want ik weet uit ervaring dat je daar op sommige momenten gewoon echt behoefte aan hebt!
    En die knuffel neem ik zeker weer graag in ontvangst als je terug bent :)

    Veel liefs xx
    Anneke.

  • 21 Augustus 2012 - 23:27

    Ingrid W.:

    Hallo Mies.
    Zoals je weet, wij willen graag op de hoogte blijven van wat je gaat doen en beleeft.
    Heel, heel ,heel veel nieuwe uitdagingen en nieuwe ervaringen. Dat is wat we je wensen.
    Geniet ervan.
    Liefs, Rene en Ingrid.

  • 22 Augustus 2012 - 11:03

    Kees, Mieke & Jim:

    Hoi Michelle,

    Ontzettend spannend, want dit is wel even wat anders dan Londen. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de vriendelijkheid van de Canadezen je nog zal verbazen, daar kan je vader je ook over vertellen. Ik heb er overigens niet heel veel van gezien (alleen Toronto en omgeving), maar dat land zit desondanks voor altijd in mijn hart. Jammer dat niemand je kan komen opzoeken, maar daar leer je alleen maar weer van, moet je maar denken. Natuurlijk gaan we je volgen en als je moeilijke momenten hebt (en die gaan ongetwijfeld komen) blijf dan denken aan waarom je dit zo graag wilde. Nu heb je de mogelijkheid om wat van de wereld te zien en probeer daar van te genieten. Je bent een bevoorrecht mens.

    Have fun en stay well. En eh, luister eens naar het Canadese volkslied, kippevel! En de beleving van de mensen daarbij is geweldig en heel iets anders dan bij die vreselijke Amerikanen!

    xxx Kees, Mieke & Jim

  • 22 Augustus 2012 - 21:10

    Mark + Maartje:

    hey mies

    heel veel plezier daar.
    geniet er van.
    en wij lezen het wel,
    groeten uit gendt van mark en maartje

  • 23 Augustus 2012 - 09:52

    Ans:

    Michelle,

    goede reis en een mooie tijd en ga zeker naar Vancouver

    groeten Ans

  • 23 Augustus 2012 - 14:15

    Marita:

    Hi Michelle, We duimen voor je reis morgen! 1 1/2 bathroom is overigens 1 echte badkamer (meestal met een toilet) en een apart toilet (die geldt voor 1/2). Mocht je in de winter naar Banff en Lake Louise in de buurt van Calgary kunnen komen: ook heel mooi. Je zult Canada prachtig vinden! Heel veel liefs, Marita en fam.

  • 24 Augustus 2012 - 11:25

    Herman:

    Hoi Michelle,

    Je hebt weer een heel avontuur voor de boeg!
    Lekker de mogelijkheid om te skiën of snowboarden in de buurt. Niet verkeerd hoor!!
    Kamloops zal volgens mij al snel net zo eigen worden als Oosterhout en London...
    Maak er een mooie tijd van.
    Liefs, (ome) Herman

  • 25 Augustus 2012 - 21:28

    Opa En Oma:

    Lieve Michelle,
    Fijn dat de reis goed verlopen is (weten we van je moeder en vader).Die zijn nu op visite bij ons samen met Luuk en hebben ons aangemeld om alles van jou te horen.
    Dus we wachten vol smart op alle nieuwtjes en foto's.
    Kus van Opa en Oma.

  • 26 Augustus 2012 - 01:26

    Michelle Joosten:

    Hoi Iedereen,

    Superbedankt voor alle lieve berichten en woorden van iedereen! Dat doet me goed! Marita, bedankt voor de tip, ik hoorde inderdaad dat Banff heel mooi is en Lake Louise zit daar volgens mij bij inderdaad. Ik ben ondertussen al een dag hier en heb mijn 3 appartment-genoten ontmoet, wat rondgelopen over de campus en boodschappen gedaan. Ik schrijf later deze week een verhaal :) Veel liefs en ik mis jullie!

  • 28 Augustus 2012 - 12:02

    Lydia:

    Hoe was de eerste 'echte'' studiedag?
    Vanavond even skypen?
    Papa en Luuk zijn eerst naar R'dam squashen.xxxxxmamaxxxx

  • 28 Augustus 2012 - 17:15

    Katie:

    Hoi Michelle,
    Ik ben net met Lydia een nieuwe vis gaan kopen en ze heet,snoezie!
    Ze voelt zich al helemaal thuis bij jullie.
    Hoe is het in Canada?
    Heb je al vrienden?
    Jesse kan al 10 seconden los zitten, goed hè?
    Kusjes van Katie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 45797

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: