Druk druk druk, de tijd vliegt! - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu Druk druk druk, de tijd vliegt! - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

Druk druk druk, de tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

25 Oktober 2012 | Canada, Kamloops

Lieve lezers, (p.s. morgen post ik foto's bij dit verslag!)

Yes, eindelijk heb ik weer de kans om mijn blog bij te werken, ik ben alweer 5 weekenden verder dus ik heb een hoop te delen!
Och och, ik schaam me wel een beetje dat ik jullie niet eerder heb geschreven, want jullie zijn echt geweldig! Zoveel leuke reacties op mijn andere verslagen, echt heel lief en hartverwarmend :)

Twee van de vijf weekenden heb ik een grote trip gemaakt (1 weekend naar Vancouver Island en 1 lang weekend naar Banff en het national park). Ik wil 1 grote trip per maand doen maar die van September en Oktober lagen vlak bij elkaar omdat begin Oktober een lang weekend was vanwege Thanksgiving. (Voor November staat Seattle op de planning)

Maar eerst……. School! Want ik hoor regelmatig dat mensen aan mama en papa vragen; heeft Michelle daar wel school? JAA, een grote dikke JAA, en of ik school heb! Ik geef eerlijk toe dat het op het begin nog niet zo druk was, maar afgelopen 4 weken is ontzettend druk geweest op school. Ik heb een verslag over de ‘London Olympics’ moeten maken, leuk omdat ik daar natuurlijk was geweest, mijn cijfer was 75%. Twee weken geleden had ik 2 presentaties, degene van ‘Advanced Financial Management’ ging over de financiële crisis in the USA maar die hebben we nog niet terug gekregen. De andere was van ‘Professional Selling’ en daar hebben we 75% voor gekregen. Daarna had ik 2 midterms, dat zijn examens voor tussendoor, de ‘final exams’ beginnen begin December. Die midterms waren voor ‘Human Resource Management’ en ‘Professional Selling’ en ik had voor beide 66.7%. Vorige week had ik een midterm voor ‘Managerial Accounting’ waarvoor ik 70% heb gehaald. En afgelopen week had ik nog 2 midterms, Advanced Financial Management. Die heb ik volgens mij echt VER-SCHRIK-KE-LIJK gemaakt! Dat ging over credits, debt, investments, return on equity etc, het was echt veel en moeilijk. En ik had ook nog een midterm voor ‘Managing Festivals & Events’, die heb ik volgens mij wel redelijk gemaakt.

Tot het einde van het semester heb ik elke week minstens 1 midterm en er moeten ook nog veel verslagen/presentaties gemaakt worden, dus buiten de lessen om wordt er ook flink geleerd. Verder is het hier wel leuk om naar school te gaan. De meeste leraren zijn tof en helpen je graag en op de campus kom ik vaak bekende tegen dus kan je samen gaan leren in de ‘House of Learning’. We hebben ook restaurants, Tim Hortons (Canadian Starbucks) en de Starbucks op de campus, niet verkeerd, of tussendoor een zumba en hiphop les maakt het wel afwisselend.

Nu weer even genoeg over school want ik moet nog genoeg leren voor de 2 midterms van volgende week. Aan het einde van mijn vorige verslag was ik klaar voor een weekend Vancouver Island, Tofino met Ina (Duitsland), Yvanne (Frans), Henning (Duitsland) & John (Taiwan/Canada)! Dat was echt geweldig. Helaas hadden we op de heenweg wat vertraging omdat we highway 1 hadden gepakt in plaats van highway 5. We hadden de ferry om half 10 in Horshoebay (helaas was het al donker Marita dus we hadden niet zo’n mooi uitzicht) en kwamen om half 3 ’s nachts in Tofino aan. Toen hebben we maar in de auto geslapen en toen we wakker werden hadden we een heel mooi uitzicht op de haven van Tofino. De nacht erna hebben we op een camping gestaan, heel erg leuk aan een strandje alhoewel het ’s nachts al wel redelijk koud was. Zaterdag hebben we een wandeling gemaakt over Long Beach, supermooi, breed en lang strand van Tofino. Daarna hebben we surfles gehad en er was maar 1 woord voor: AMAZING! Iedereen kon al staan na een half uurtje en dat gevoel wat je dan krijgt als je door de golven wordt meegenomen is echt geweldig! Zondag hebben we ontbeten op het strand en hebben daarna een ‘trail’ door een stuk regenwoud gedaan. Daarna rustig aan teruggereden richting de ferry en ondertussen nog gestopt in de stad Coombs, waar schapen op het dak lopen, erg leuk.

Het weekend erna hebben we rustig aan gedaan, veel geleerd en op Zaterdag heb ik een wine tour gemaakt samen met Ina (Duitsland), Yvanne (Frankrijk) en Henning (Duitsland). In de Okanagan Valley heb je veel verschillende wineries met prachtige uitzichten, dit gebied ligt rondom de stad Kelowna. Dat is zo’n 2 uurtjes rijden van ons vandaan. We hebben bij de eerste winery een rondleiding over het bedrijf gehad, de eerste 3 lieten ons verschillende soorten wijnen geproefd en bij de laatste 3 gewoon wat rondgekeken omdat het uitzicht alleen al prachtig was. Erg leuk en ik heb op school natuurlijk wijnlessen gehad dus kon er ook wat termen in gooien ;) De laatste winery was trouwens van een Nederlands echtpaar, er werden ook heel veel feesten gehouden en er was een bruiloft bezig toen wij binnen kwamen.

Het weekend daarna stond Banff op de planning samen met Ina (Duitsland), Yvanne (Frankrijk), Felix (Duitsland) en Jonas (Zweden). Vrijdag kwamen we na 7 uur aan bij Lake Peyto, het had daar al gesneeuwd dus dat waren ineens heel andere temperaturen dan in Kamloops. Lake Peyto is een mooi blauw meer en we hebben daar ook nog een rondje gelopen door het bos met sneeuw. Het plan was eigenlijk om in de auto te slapen maar veel mensen raadden ons dat af vanwege de kou (het werd 's nachts -8), dus hebben we die nacht in een leuk hostel geslapen en kampvuur gehouden. Zaterdag zijn we naar Lake Moraine gegaan en Lake Louise met een lange wandeling in de bergen. Die natuur daar is zo overweldigend, dan kijk ik naar boven en dan denk ik: Woooow die bergen zijn echt heel hoog en dan kijk ik naar beneden en denk ik: Woooow dat meer is echt heel blauw! :) We hadden een hostel geboekt, Samesun, dat bleek dus het ‘partyhostel’ van Banff te zijn. Het was wel ontzettend leuk, iedereen was heel relaxt en heb niet heel slecht geslapen. Zondag hebben we een hike gedaan waarbij we allerlei watervallen zagen. Daarna zijn we lekker gaan uitrusten in de hot springs, die heb je daar best veel, het water wordt dan afgekoeld van 54 graden naar 40 graden. Daarna lekker uiteten gegaan voor Thanksgiving (dat was Maandag) in een soort van Saloon, met een live band die countrymuziek speelde. Maandag was het tijd om Banff zelf nog even te bekijken, omdat het Thanksgiving was, waren alle winkels open, Banff is echt een superleuk stadje met allemaal schattige boetiekjes en veel restaurants. Ik ga er waarschijnlijk deze winter nog een keer terug.

Verder heb ik afgelopen weekend en het weekend ervoor rustig aangedaan, wat feestjes gehad. Afgelopen weekend was er een verjaardag in een Canadees huis, dat was echt zo’n feest als in die Amerikaanse films, een dik huis met meerdere zithoeken en verdiepingen en overal zijn mensen, was wel leuk om mee te maken. Op Zondag ga ik voetballen en we doen het redelijk goed en vind het ook hartstikke leuk met ons team, we gaan meestal daarna met zijn allen naar de sauna, hot tub en vervolgens naar de Subway. Heerlijk!

Ik heb trouwens ook een heleboel foto’s bij mijn andere verslagen geplaatst, dus moet je maar eens kijken als je tijd hebt!

Hopelijk heb ik jullie weer even bijgepraat, ik ben bijna elke dag tussen de middag op skype (dus voor jullie ’s avonds) dus mocht je verder even willen bijkletsen, gezelligggg! :) Afgelopen Zondag had het voor het eerst gesneeuwd hier, overdag gaat dat dan wel weg, maar was erg mooi om wakker te worden! Raar he, van 25 graden 2 weken geleden naar sneeuw op dit moment.

En trouwens, ik ben alweer terug over 54 dagen, wat gaat het hard he?! Halloween komt er nog aan, we hebben nog een trip naar Seattle gepland, ik wil Vancouver zeker nog gaan bekijken en misschien nog een weekend skien. Genoeg te doen, ik houd jullie op de hoogte, jullie mij ook? :)

Dikke kus en knuffel!

  • 25 Oktober 2012 - 11:00

    Margreet:

    Hoi Michelle.
    This must be the time of your life. Een heel druk programma, maar wat maakt het uit als het allemaal zo leuk,mooi, gezellig en ook nog leerzaam is. Leuk om, op zo' n grote afstand, zo mee te genieten. Je hebt nog prachtige 'events' op je programma staan. Blijf genieten.
    Lieve groeten, Margreet

  • 25 Oktober 2012 - 13:14

    Ans:

    geweldig je ervaringen te lezen, fijn dat je geniet

    liefs ans

  • 26 Oktober 2012 - 09:36

    Ineke Jumelet:

    Hoi Michelle
    Ik zal duimen voor Advanced Financial Management, de rest heb je al goed afgesloten.
    Het is weer leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt, leuk met al die internationale studenten.
    Jij zult echt nooit meer problemen hebben met je Engels, wat een veranderingen zo na de middelbare school.
    Veel plezier de komende tijd, ga je nog meedoen aan Halloween?
    groeten van mij en de rest van het gezin, Ineke

  • 26 Oktober 2012 - 20:49

    Kees, Mieke & Jim:

    Hoi Michelle,

    Even een tijdje niets van ons gehoord, maar we volgen je wel hoorrrrrrr!

    Wat een heerlijk leventje heb jij toch maar. Dat komt natuurlijk ook omdat je zelf overal open voor staat en alles wilt ondergaan. En dan kunnen die paar uurtjes college volgen en dat avondje huiswerk maken je goede zin niet verpesten. We zijn blij dat je het zo heerlijk naar je zin hebt en dat je met vrienden en bekenden uit allerlei landen zoveel mee kunt maken. Dit is weer heel iets anders dan Londen, lijkt ons.

    Zo te lezen heb je nu al spijt dat je over een kleine 2 maanden weer terug naar Nederland moet!!!

    Geniet er volop van, groeten van Kees, Mieke & Jim

  • 27 Oktober 2012 - 12:37

    Marleen:

    Knuffel!

  • 27 Oktober 2012 - 22:50

    Lydia:

    Dearest,
    REMEMBER: happiness is a way of travel not a destination!
    See you soon at home xxxxmamaxxxx

  • 29 Oktober 2012 - 06:57

    Michelle Joosten:

    Dankjewel Ineke! Het duimen heeft geholpen want ik heb het met 50% gehaald, wel minimaal maar het is een 'pass' in Canada. Ook Halloween heb ik al gevierd, donderdag op school en gisteravond in downtown, op 31 Oktober zelf zijn ook nog veel feesten dus misschien ga ik daar ook nog wel heen. Leuk om iets te horen Kees, Mieke & Jim, het is inderdaad heel anders dan Londen, maar dat wilde ik ook wel eens ervaren en het bevalt inderdaad ook erg goed.Aahhh leuke quote mama, hier heb ik er nog zo een, die is van Albert Einstein: love to travel, but hate to arrive.

  • 31 Oktober 2012 - 11:33

    Marita:

    Hallo Michelle! Wat leuk om je nieuwe verslag en foto's te lezen/zien. Niet getreurd om Horseshoebay want je ziet zoveel andere dingen, en je kunt niet alles zien, toch? Fijn dat je "gepassed" bent voor de Advanced Financials! Wat zie je er goed uit trouwens! En idd, de Canadezen houden iedereen druk bezig. Mocht je in de winter naar Banff teruggaan (dan heel mooi), dan zou het Fairmont Chateau Lake Louise Hotel voor thee en gebak heel leuk kunnen zijn. Ze hebben daar namelijk een mooie lounge met een prachtig uitzicht (bij zonneschijn). En in Vancouver zijn Gastown (oude binnenstad) heel leuk, de Capilano houten brug (suspension bridge), Granville Island (grootste markt van Vancouver) en Stanley Park (nog groter dan Central Park in NY, met o.a. totempalen) heel leuk om te zien. Enjoy the rest of your stay! Liefs, Marita and family

  • 31 Oktober 2012 - 21:21

    Anky Gooijers:

    Michelle, wat een geweldige ervaring! Geniet er van! Heel veel groetjes vanuit een oetsaai Nederland. Anky

  • 15 November 2012 - 09:15

    Marita:

    Hallo Michelle! Thinking of you!! Heel veel liefs, Marita

  • 14 December 2012 - 12:00

    Marita:

    Hallo Michelle! Nog een paar dagen en je bent terug in the Netherlands. Ik wens je een goed afscheid van je nieuwe vriendenkring en van Canada, sterkte met koffers pakken (hopelijk past alles er nog in..... ;)) en een goede vlucht, gecombineerd met een héleboel 'special offers' uit Calgary (daar kun je leuk shoppen). Je familie en vriendinnen zullen heel blij zijn jou weer te zien! Liefs, Marita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 45774

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: