Bezoek!! En andere updates! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu Bezoek!! En andere updates! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

Bezoek!! En andere updates!

Door: MichelleJoosten

Blijf op de hoogte en volg Michelle

21 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ik kom net uit een meeting met Mayleen (mijn begeleider) en Lucy (iemand van het buying team). Ik ga de komende tijd samen werken met Lucy en zij gaat mij helpen met het zoeken van een goede cleaning supplier. Ik heb er echt superveel zin in want het wordt volgens mij echt een leuk en leerzaam project! Het gaat wel 4 maanden duren dus ik kan het niet helemaal afmaken. De planning is al gemaakt en we starten met het uitzoeken van de 'current situation', dit heeft de vorige intern al een beetje gedaan maar er moet echt duidelijk worden wat de kosten nu zijn, welke suppliers we waar en voor wat hebben? Dan gaan we specificaties maken, dus wat willen we met de volgende supplier en wat moet er dan precies schoongemaakt worden, hoevaak etc. Daarna gaan we kijken naar mogelijke suppliers en moeten ze bepaalde vragen beantwoorden, die we nog moeten opstellen. Maar echt heel interessant, ik vind dat inkopen toch wel erg leuk. Kan er niet genoeg van krijgen om te onderhandelen, om de beste kwaliteit zo goedkoop mogelijk te krijgen. Gna gna!

(dit had ik dus al vrijdag geschreven maar kon het niet afmaken want kreeg te horen dat de receptioniste is ontslagen. Dat is echt een superlieve, vrolijke meid dus heb haar even gestroost. En nu heb ik dus heel deze week receptie moeten doen, helaas kan ik wel uitdagendere dingen bedenken, maarja)

Vorig weekend kwamen mijn 'schoonouders' op bezoek samen met Jeroen :D! Superleuk om hun weer te zien, zo lief als ze zijn hadden ook zij weer wat lekkers uit Nederland meegenomen, een groot blok kaas en paprika chips!!

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en hebben we de hele dag in Camden rondgelopen. Rene en Ingrid vonden het leuk om ook iets anders dan de toeristische dingen te zien en dat was gelukt! Was erg gezellig, op het gemakje allerlei marktjes bekeken. Ingrid heeft een leuke jas gekocht, Jeroen en ik Wierook ennnnnn... een waterpijp! Haha, en ik heb weer een hoop kunnen afdingen! 's avonds zijn we uiteten gegaan bij een pizzeria, vlakbij Harrods, lekker! We hadden helemaal geen fut meer om uit te gaan dus zijn lekker naar huis gegaan!

Zondag hadden Rene en Ingrid 's ochtends de Tower Bridge bekeken en hadden we afgesproken bij Leicester square. Vervolgens door chinatown gelopen, daarna M&M shop (verbaasd gestaan om hoeveel mensen daar zoveel kopen), toen door Regent Street naar Oxford Circus. Toen zijn we naar Westfield gegaan en hebben we bij Jamie Oliver gegeten. Mmmm dat was volgens mij al de 7e keer, maar nog altijd lekker, zo kan ik heel de kaart proeven! :D Daarna heb ik nog even mijn kamer laten zien en hebben we de waterpijp uitgeprobeerd, het ging nog niet heel goed maar oefening baart kunst! Daarna afscheid genomen van Ingrid en Rene, zij gingen maandag weer terug naar NL.

Dinsdag was ik vrij dus maandagavond wilden Jeroen en ik naar Penthouse gaan (scheen een vette club in London te zijn), die avond is studentenavond dus is het goedkoper! We vertelden het tegen mijn huisgenoten en ineens wilde iedereen mee, dus supergezellig zijn we met bijna heel het huis gegaan. De club zelf vond ik niet zo bijzonder maar je had wel een mooi overzicht over Londen met een stuk van Picadilly en de London Eye enzo :D

Woensdag ging Jeroen weer weg en ben ik met hem meegegaan naar Liverpool street en daarna door met Anne naar een nieuwe Westfield. Die is net geopend in Stratford (aan de andere kant van London). Was leuk om te zien en ze hebben er andere winkels dan de Westfield bij mij, Anne en ik hebben allebei goed geshopt! :D

Dit weekend kwamen ome kees, mieke en jim! Zij hadden pepernoten en drop uit NL meegenomen, superlekker!! (ook mijn collega's en huisgenoten vinden ze superlekker dus ze gaan heel hard!) We hebben echt superveel gedaan. Ome kees was al wel vaker in London geweest dus hij heeft me ook wat dingen uitgelegd waardoor ik nu nog beter de weg ken, echt leuk want weet al op veel plekken in Londen hoe ik precies moet lopen enzo. Zaterdag zijn we eerst naar Notting Hill gegaan (en heb ook het winkeltje van de film 'Notting Hill' gezien, die bestond blijkbaar nog wel), daarna met lijn 36 en lijn 15 door Oxford street, langs Picadilly (even uitgestapt bij M&M shop wat Jim natuurlijk geweldig vond), toen langs trafalgar square, langs St. Paul naar de Tower of London en Tower bridge. Toen zijn we daar als familie (dat zijn we natuurlijk ook, maar was toen even de zus van Jim :D) op de boot gestapt en weer wat meer info gekregen tijdens de rondvaart naar Big Ben. Toen via Westminster Abbey naar Downing street 10 gelopen (was ik zelf ook nog niet geweest) daarna door naar Whitehall met de horseguard en door St. James Park naar Buckingham Palace. Toen door Green Park naar de metro, terug naar Westfield.

Anne was ook in Londen en zou mee uit eten gaan want wij wilden 's avonds nog even uitgaan! Mieke is helemaal dol op Jamie Oliver en heeft al de boeken dus ze wilden daar heel graag eten en ik ook maar al te graag :) Ze waren een beetje bang dat Jim niks lustte, maar hij vond het erg lekker! De volgende dag wilde hij weer! Eigenlijk was het de bedoeling om naar shoreditch te gaan die avond (goedkopere uitgaansgedeelte in London) maar Robin kon niet en het was wel heel ver weg dus zijn we met zijn 3en naar Picadilly gegaan. Toen kwamen we langs een hotel/bar en we wilden daar wel eens binnen kijken. Nou ik keek mijn ogen uit toen ik binnen kwam, kijk maar eens hier: http://www.wlondon.co.uk/gallery. En iedereen was serieus netjes gekleed, allemaal jurken en pakken. Echt supergrappig om daar te zitten, we hebben er een drankje gedaan en betaalden voor 1 bier maar liefst 6,75 pond (ongeveer 8 euro)

Zondag was ik iets later gekomen en hadden we afgesproken om naar Camden te gaan, ook zij vonden dat leuk om te zien, een apart stukje van London! Kees en Mieke zeiden dat het een beetje op het Londen van vroeger lijkt. (tja dat kan ik natuurlijk niet weten;)) Daarna zijn we door naar Hamleys gegaan (speelgoedwinkel van 6 verdiepingen) waar Jim een leuk kado mocht uitzoeken! Daarna nog even via Carnaby Street naar Chinatown gelopen. Iedereen was wel een beetje op en hebben toen lekker wat bij Westfield gegeten! Toen was het alweer afscheid nemen want ze vertrokken maandagmiddag alweer naar NL.

Dat er zoveel mensen langskomen en weer gaan, is meteen een goede oefening voor me (want ik ben niet zo goed in afscheid nemen zoals de meeste waarschijnlijk wel weten) maar het gaat steeds beter heb ik het idee :D Gisteren is ome herman aangekomen, echt leuk om hem ook weer te zien! We gaan vanavond naar een pub met live muziek en morgen komt mijn broertje met 2 vriendjes naar Londen, heb superveel zin om mijn kleine, lieve broertje na 4 maanden eindelijk weer te zien! :D

Oja en ik ben afgelopen Woensdag met Anne naar de musical 'The Lion King' geweest, wauw! Ik had er zo spijt van dat ik niet in NL was geweest, dus ik wilde er echt heel graag heen. En het was de moeite waard, mooie muziek, kostuums en dansen. :D

Nog een nieuwtje, ik vlieg 2 december naar Dublin, een paar klasgenootjes lopen daar stage en ik ga er samen met Anne en Chris heen. Kunnen we daar blijven slapen en kunnen ze ons meteen de stad laten zien :)!

Even kijken... nog meer nieuws? Nee verder ga ik hier lekker mijn gangetje en blijft er genoeg te doen! :D Bij jullie nog nieuwtjes?

Nou ik ga stoppen, mijn weekend begint bijna weer!!!! Woehoeee finally! Heb er zin in! Voor iedereen een goed weekend gewenst en tot schrijfs!! :)

  • 22 Oktober 2011 - 12:41

    Karin En Jacqueline:

    Nou je hebt weer super veel meegemaakt.
    Jim heeft woensdag bij ons gelogeerd en vertelde dat hij het heel leuk had gevonden in London.
    Hij heeft me ook zijn vliegende schotel laten zien, kon er geen genoeg van krijgen.
    Leuk dat je dit weekend dubbel visite kijgt, Luuk en Herman.
    Herman zal jullie denk ik wel mee uit eten nemen, misschien weer bij Jamie.
    De baby is ingedaald bij Tina en ze mag vanaf volgende week gaan bevallen, tenminste als hij wil komen. Super nieuwsgierig natuurlijk hoe hij gaat heten en hoe hij er uit ziet.
    Nou meid fijn weekend en we lezen gauw weer je verdere avonturen.
    Hopen dat je volgende week niet weer achter de receptie moet zitten want daar leer je niet veel van.
    Dikke kus en veel liefs, Jacq en Karin

  • 23 Oktober 2011 - 10:26

    Marleen:

    Chickie!!!! Wanneer is onze date?? ;p Kus! PS. Héél veel plezier met Herman, Luuk en zijn vriendjes!

  • 24 Oktober 2011 - 13:14

    Mirjam Drost:

    Haha, geniet er maar van dat er zoveel mensen langs komen!! Dat voordeel heb je als je iets dichter bij huis bent :P!! Zolang het gezellig is, is het afscheid vaak wel moeilijk, maar dan kan je wel alweer uitkijken naar het volgende bezoek :)
    Maar wat een verhalen heb jij telkens zeg!! Zoveel dat je doet dat het verhaal telkens wel langer lijkt te worden.. :P Lekker hoor, want je vermaakt je duidelijk nog goed ;) Ook lekker dat de opdracht leuk is, alleen hopen dat je nu niet alleen maar achter de receptie hoeft te zitten....
    Veeel liefs Vanuit Aruba :D!!! xxx Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 45781

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: