De tijd vliegt met grote vleugels. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu De tijd vliegt met grote vleugels. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt met grote vleugels.

Door: MichelleJoosten

Blijf op de hoogte en volg Michelle

12 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ten eerste wil ik mijn neef Sandro en zijn vriendin Tina feliciteren met hun zoontje dat geboren is op 31 oktober! We hebben er weer een kleine dreumes bij, in de familie, Jahrencio! Dus dat betekend nu dat ik weer tante ben? Of ben ik dan achternicht? Tante klinkt wel veel leuker ;)

Afgelopen weken weer druk geweest, ome herman was aangekomen en we zijn vrijdag naar O’neils gegaan bij Picadilly. Dat is een ierse pub, erg gezellig met live muziek. Daar ga ik nog vaker komen!

Zaterdag zijn we naar de Stonehenge gegaan, het was een lange reis, 2 en een half uur naar Salisbury. Vanuit daar hebben we een tour bus genomen naar de Stonehenge. We hadden eerst zoiets van: wat zal het zijn? Het zijn toch maar een paar stenen? Maar ik moet zeggen dat ik het heel leuk vond, we kregen heel veel achtergrond-info te horen en ik vraag me nu toch ook af waarom die stenen daar geplaatst zijn?! Daarna zijn we met die tourbus naar een kasteel-ruine gegaan waar je ook een mooi uitzicht had over de stad enz. Het binnenland is zo anders dan de drukke stad, dat vond ik echt leuk om ook een keer te zien. Nudat ik zo lang in Londen zit geeft het me ook de mogelijkheid om wat in de omstreken te zien, leuk dat ome Herman mee wou! Het is helemaal niet druk, supermooie natuur en open velden, streekproducten en natuurlijk slechter openbaar vervoer dan in Londen.

Na deze vermoeiende maar superleuke trip zijn we Luuk, Pieter en Tim gaan ophalen! En jahoor, toen zag ik mijn lieve broer weer na 4 maanden! Het was een hele gezellige week met hun, het zijn wel echt 3 pubers bij elkaar zeg en bier was erg belangrijk in die dagen. Luuk sliep bij mij dus we hebben ook goed bij kunnen kletsen! :) Zondag hebben Herman en ik de jongens eerst even meegenomen naar Picadilly, de M&M shop en daarna zijn we doorgegaan naar Camden! Lekker wat gegeten en rond gebanjerd. ’s Avonds weer naar Jamie Oliver gegaan alleen daar viel toch iets tegen. Want ze hebben de kaart veranderd in een ‘winter’kaart en nu hebben ze mijn lekkere toetje niet meer en de bediening was ook niet zo goed. Echt balen, dus dat was waarschijnlijk 1 van de laatste keren dat ik er ben gaan eten..... :(

Het olympische park stond maandag op de planning. Een tour met een gids, alleen we konden niet in het olympisch stadion. We kregen veel informatie over de omgeving, waarom het daar gebeurd en wat allerlei gebouwen inhielden. De eerste 10 minuten konden Luuk, Pieter en Tim zich nog wel concentreren maar daarna was het snel weg. Maar het was wel leuk om gezien te hebben want je weet toch wat er dan allemaal vooraf is gegaan als je het in 2012 op tv ziet en waarschijnlijk herkennen we ook nog aardig wat gebouwen. Toen hadden we afscheid genomen van Ome Herman want die moest weer met de trein weg. De jongens hebben die avond voor me gekookt en ook de andere avonden hadden ze me goed geholpen hoor, want ik moest verder gewoon werken.

De jongens zijn overdag nog naar het stadion van Westham geweest en in Green Street gelopen (dat is blijkbaar waar een film is opgenomen, ‘Green Street hooligans’. En de dag erna hebben ze de toeristische attracties gezien zoals Big Ben, Tower Bridge etc. De laatste avond was wel erg grappig, toen wilden we eigenlijk nog wat gaan drinken in Belushi’s maar we hadden allemaal niet echt geld meer, dus toen gingen we liedjes zingen en dansen bij Westfield voor op straat. Tim deed net of hij ons niet kende en gooide geld in onze hoed, maar we hebben toch niet zoveel opgehaald (70 cent) en toen ging Pieter maar zwerver spelen. Hahaha hilarisch hoe die mensen reageerde, het leek wel Bananensplit. Alleen de politie vond het niet zo leuk en toen zijn we uiteindelijk door een ‘doghunter’ weggestuurd. Toen kwamen we nog een nederlands meisje tegen die wilde nu meteen weed, XTC of cocaine want ze zat al 4 dagen zonder. Hebben we haar een beetje belachelijk lopen maken haha en toen zijn ze donderdagochtend alweer vroeg vertrokken.

In het weekend ben ik met Anne naar het Wembley stadion geweest. We baalden natuurlijk dat de wedstrijd Engeland – Nederland was afgelast vanwege de rellen dus we wilden graag wel een tour doen, want het is het 1 naar grootste stadion van Europa! J Nou het was mooi hoor, we zijn overal geweest (kleedkamers, zitplaatsen van de koningin, champions-league cup gevoeld en door de spelersingang het veld opgelopen). Was echt heel erg leuk en ben een hoop te weten gekomen, bijvoorbeeld dat dat het stadion is met de meeste toiletten ter wereld, haha de gids zei dat we dat in ieder geval moesten onthouden!

Volgende dag heb ik pompoenen uitgehold met mijn huisgenoten want Maandag was het Halloween! Erg gezellig en er kwamen wat kinderen aan de deur, maar de rest van de snoepjes waren opgegeten door Jeroen en mijn huisgenoten (die zichzelf ook kinderen noemden haha) Het wordt wel meer gevierd vergeleken met NL, maar ik had meer verwacht, er waren wel heel veel mensen verkleed met uitgaan. Erg leuk om te zien! :)

Maandag, Dinsdag en Woensdag was Jeroen weer bij mij en dat was weer hartstikke gezellig! Dinsdag had ik vrij en zijn we gewoon Londen in gegaan, naar plekjes die we nog niet hadden gezien (Richmond en het Business centre). Maar we zijn ook in de London Eye geweest! Dat was zo mooi en tof!! Jeroen en ik waren zo druk aan het kijken en foto's maken dat ik niet eens heb gefilmd. (terwijl ik alle bijzondere dingen echt op film probeer te zetten om dan 1 leuke film te maken, van mijn half jaar buitenland) Ik stond gewoon zo te genieten, dat ik er gewoon niet aan gedacht heb. :( 's Avonds lekker uiteten geweest en hebben we een heel stuk langs de theems gelopen (van Westminster naar St. Paul's Cathedral) en de volgende keer doen we dan over de millenium bridge vanaf het Tate museum naar de Tower Bridge.

Bart en Daan zijn afgelopen weekend bij mij op bezoek geweest, haha jemineee, dat is ook altijd gekkigheid met die jongens! Ben echt blij dat ik ze weer gezien heb! :) Zaterdag hebben we overdag wat toeristische dingen gedaan, zoals Notting Hill, Westminster, Picadilly, Trafalgar square, alleen toen konden we niet met de tube naar de London Bridge komen dus zijn we helemaal gaan lopen ( en een stuk gesprint haha) langs de Theems.

Afgelopen weekend was het Bon fire in London. Heb uitgelegd gekregen wat dat inhoudt (Geschiedenis & Engels vond ik namelijk de stomste vakken die er waren). In de 16e eeuw wilden ze the houses of Parliament opblazen met explosieven en toen hebben ze die nog net op tijd ontdekt en weggehaald. Dus dat vieren ze elke 5November met veel vuurwerkshows en ik had kaartjes voor iedereen geregeld.

's Avonds hadden we namelijk afgesproken met Anne, Chirs, Robin en Luuk en Martijn, die uit Dublin overkwamen (die hadden hun vlucht op Vrijdag gemist dus waren pas Zaterdag aangekomen omdat ze een kater(tje) hadden en zich verslapen hadden haha). En natuurlijk waren we kei laat, we moesten nog eten en we moesten voor 8 uur in het park zijn voor het vuurwerk. Dus we hebben onze pizza in een doos mee moeten nemen en rennend naar het park gegaan (kei grappig om te zien dat iedereen met die dozen over straat liep haha), maar het vuurwerk was echt mooi en duurde echt kei lang! Was die 5 pond zeker waard! Daarna snel naar Tiger Tiger gegaan om daar de avond af te sluiten. Bart heeft ons toen naar binnen gepraat via de gastenlijst, Hello I am Bart van Wanrooij (engels accent) and we are at the guestlist of W (double u) van Hoof. hahaha geweldig. Robin kwam alleen niet binnen vanwege zijn sneakers, maar toen heb ik die nog even naar binnen gepraat via diezelfde gastenlijst. Was een topavondje, weer afscheid genomen van Luuk en Martijn en om half 5 lagen we weer in ons bedje!

Zondag uitgeslapen, even Westfield laten zien en toen wilden Bart & Daan heel graag koffie, dus hebben we bij de Starbucks verder uitgerust. Daarna Camden ingegaan. Het grappige was dat een vriend van hun (Arjen) ook in Londen was met zijn ouders en vriendin. Toen hebben wij hun nog even opgezocht en een drankje gedaan, leuk om hem hier ook te zien! Thuis aangekomen hadden ze nog even 4 uurtjes geslapen en toen moesten ze alweer in alle vroegte naar het vliegveld.

Afgelopen week is hier in Londen de kerstverlichting aangegaan, is echt heel mooi en gezellig in Oxford Street, ook is Justin Bieber Maandag in Westfield geweest om de kerstverlichting aan te doen en 4 nieuwe liedjes van zijn nieuwe album te komen zingen. (wat een drukte was het zeg, al die gillende meiden, maar heb hem zelf niet gezien) Ook zijn er al veel schaatsbanen geopend en van het weekend ga ik daarheen met mijn huisgenoten en Inge en Karin want die zijn weer aangekomen in Londen!!

Jeetje zeg, ik kan wel blijven vertellen, ben namelijk Woensdag ook nog naar LFMAO geweest, dat was echt geweldig! Zij hebben ook zo'n liedje 'Champagne showers' http://www.youtube.com/watch?v=UA8rcLvS1BY. En toen ze dat liedje deden gingen ze met keiveel flessen champagne rondspuiten over iedereen heen, echt iedereen ging helemaal los, echt te gek om te zien!!

We gaan zo met zijn drien naar Harrods om daar te high tea'en tussen de sjeiks en vanavond wordt het weer clubben, want het is ook het laatste weekend dat Robin voor zijn stage in Londen is.

Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje konden volgen, er blijft nog zoveel te doen in deze stad en ben het nog lang niet zat! Wel ga ik de NLse dingen steeds meer missen, maar over 6 weken ben ik alweer terug dus dat komt wel goed! :)

Liefs en een dikke knuffel vanuit Londen!

  • 13 November 2011 - 15:31

    Ineke Jumelet:

    Hoi Michelle

    Nog maar 6 weken en nog zoveel te doen....ik snap er niets van, als ik al je verhalen
    lees dan heb je al zoveel gedaan.
    Ik ben benieuwd wat je de volgende keer dan nog te vertellen hebt.
    Gaat het ook goed met je werkopdrachten?
    Geniet van de komende 6 weken, groeten van Johan, Meike, Maarten, Stijn, Fred en natuurlijk
    van mijzelf

  • 14 November 2011 - 14:30

    Herman Joosten:

    Ha die Michelle,

    Je hebt het nog steeds lekker druk en de bezoekers blijven komen :-)
    Het is alweer eventjes geleden maar ik heb enorm genoten van mijn weekend in London :)))
    Hartstikke leuk om een weekend met jou en Luuk (en natuurlijk Pieter en Tim) door te brengen ;-)
    Naast een aantal bekende dingen ook weer een aantal nieuwe dingen gezien, dus missie geslaagd!!

    Heel veel plezier in deze laatste weken!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 45783

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: