Nog een update voor mijn laatste verslag! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu Nog een update voor mijn laatste verslag! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

Nog een update voor mijn laatste verslag!

Door: MichelleJoosten

Blijf op de hoogte en volg Michelle

18 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Laatste weken zijn aagebroken.... (dit schreef ik dus 2 weken geleden, nu is het nog maar 1 week) Jeroen is 23 November voor de laatste keer langs gekomen. Ik had toen nog zoveel nieuwe dingen gedaan dus wilde hem ook nog veel laten zien. Donderdagavond hebben we nog lekker geshopt in Westfield en Vrijdagavond met mijn huisgenoten gaan stappen. Zaterdag en Zondag hebben we nog veel leuke dingetjes gedaan in Londen zelf, zoals Borough Market, Camden en Winter Wonderland op Zondag met Anne. Winter Wonderland is in Hyde Park, dat is een hele grote kerstmarkt met heel veel attracties, ook een soort kermis dus. Ik ben er ook met Sandra en Marleen geweest en Sandra zei dat het wel een beetje op de Oktoberfesten leek. Er staat ook een kraapje met nederlandse poffertjes, allemaal andere lekkernijen en van die echte skihutten waar je grote pullen bier kan halen. En ze draaide er zelfs Nederlandse Apres-Ski muziek (Viva Hollandia hoorde we).

Maandag had ik vrij genomen en ben ik samen met Jeroen naar Oxford gegaan. Het was 2 uur reizen maar de moeite waard. Ik vind het een mooie stad, wel veel kleiner en rustiger dan Londen en de gebouwen hebben echt allemaal dezelfde kleur en bouwstijl. Het zag er gezellig uit en de Universiteit van Oxford is verspreid over heel de stad. Dus in elke straat waar je loopt zie je bijna wel een Universiteit en je merkt dat het een echte studentenstad is. We zijn bij een paar universiteiten binnen geweest, ook langs de Radcliffe Camera gelopen en bij het ‘National Hystory Museum’ en het ‘Pitt Rivers Museum’ geweest. Helaas konden we niet meer naar binnen bij de Christ Church (waar de trappen van Harry Potter zijn opgenomen) omdat het al donker was. Toen heb ik het nog even van de achterkant bekeken en met de security een praatje gemaakt maar daar werd ik wel weer weggestuurd.

De dagen erna hebben we nog lekker samen genoten in Londen en ik vergeet nooit dat Jeroen zei: Londen is eigenlijk hetzelfde als Ulft.... Ook zo gemoedelijk en gezellig, alleen wat groter. Ik ben blij dat Jeroen ook heeft kunnen zien hoe mooi en leuk London is en dat hij er precies hetzelfde over denkt als ik doe!

Die donderdag was de Quiz Night die ik moest organiseren voor Universal Music en dat was echt goed gegaan! De winst gaat naar het goede doel, Teenage Cancer Trust en dit keer was er het meeste winst van alle 6 Quiz Nights. Er deden meer teams mee en er werd flink goed doorgedronken. Voor mij en Mayleen was het een drukke avond want we moesten ook veel doen tijdens de avond erna, maar we zijn daarna nog even met een aantal de pub ingedoken voor een after party. Een geslaagde avond dus!

Toen Dublin! 2 December gingen Chris, Anne en ik op weg naar Luuk, Martijn en Pieter die daar stage lopen. Ik had niet echt idee wat ik moest verwachten (wat betreft bekende gebouwen bekijken enzo) en mijn collega’s hadden ook al gezegd dat het meest toeristische is, wat je kan doen in Dublin: in de pub zitten met een Guinness. Dus dat hebben we maar gedaan, ik alleen niet met een Guinness want dat vind ik niet te drinken.
Toen we daar aankwamen was ik echt verbaasd, de jongens hadden een appartement dat echt ontzettend groot was, allemaal een eigen badkamer en een grote woonkamer en 2 keukens en ze betalen echt superweinig. Anne en ik kregen de kamer van Luuk, we hadden dus een badkamer voor ons 2 en een grote kamer, vond het echt heerlijk om die ruimte te hebben, dat waardeer je dan wel als je een half jaar op zo’n klein kamertje hebt gezeten haha.

Zaterdag zijn we naar de Guinness fabriek gegaan, een heel groot gedeelte van Dublin is die fabriek, het is een echte arbeidsstad en zo zag het er ook uit. Het is een redelijk kleine stad (1 tot 2 miljoen inwoners) en het was er ook redelijk rustig, niet veel mensen op straat en ik heb ook weinig toeristen gezien overdag.
Ik vond het absoluut geen mooie stad, maar het was er ontzettend gezellige. We hebben lekker overdag en ’s avonds in de pub gezeten, in elke pub is live muziek te vinden dus dan zit ik wel goed! 1 vrouw kon echt supergoed zingen en de man die gitaar speelde met haar, had het wereldrecord van 5 dagen achter elkaar gitaar spelen. Hij was AMAZING :)!

Toen gingen Anne, Chris en ik op Dinsdag naar Chelsea-Valencia. Chris had kaartjes kunnen regelen voor deze Champions League wedstrijd. Dat was echt leuk, er was een hele goede sfeer en Chelsea had ook nog gewonnen met 3-0.

Toen kwamen op Donderdag Sandra en Marleen nog een weekendje langs! Marleen was jarig die dag dus ik vond het superleuk dat ze op haar verjaardag naar mij toe kwam. We zijn die avond bij Paramount uit eten geweest, dat is op de 33e verdieping. Je hebt er een gigantisch mooi uitzicht over London en ze hebben er chique eten. Was erg gezellig en we hebben wel gelachen om al de dronken bekakte mensen die daar rondliepen.

Vrijdag heb ik gewerkt en zijn we ‘s avonds naar O’neils gegaan in Picadilly met Anne en 2 huisgenootjes. Was erg gezellig, het voelde wel een beetje alsof ik Oosterhout naar London had gehaald. Zaterdag zijn we naar de Spitalfield Market (markt met alleen maar kleren) gegaan en naar Winter Wonderland. Erg gezellig maar het was heel koud. ‘s Avonds zijn we lekker thuis gebleven want het was het afscheid van Maria dus we hadden weer een houseparty! Nou en die was geslaagd hoor. Marleen en Sandra zijn meteen goed geintroduceerd in de party’s haha. Er kwamen nog veel oud-huisgenoten dus het was lekker druk en superleuk om die weer te zien. Lekker gedanst op de tafels, stoelen en banken en er was flink wat drank doorheen gegaan. Een oud-huisgenoot had weer lekkere cocktails gemaakt en we waren weer met veel latin huisgenoten dus Shakira en La bamba werd veel gedraaid.

Het is nu al laat dus ik ga zo slapen en ik vertel vandeweek wel even over mijn laatste week. Veel liefs en kussen van Michelle

  • 19 December 2011 - 07:46

    Eastwood:

    Hi Michelle,
    Wat leuk, jouw laatste verslag. Ik kan merken dat ik toch al wat ouder ben; ik word al moe van het lezen over al jouw activiteiten! Eén ding staat vast, you will always keep these wonderful memories in your heart!
    Liefs,

    Marita

  • 19 December 2011 - 12:13

    Michelle Joosten:

    Hee Marita,
    Dankjewel voor je lieve bericht! Dat heb ik inderdaad ook tegen mijn huisgenoten gezegd en andere mensen die ik hier heb leren kennen: The memories will stay forever :)
    Tot snel in Oosterhout!

  • 19 December 2011 - 18:36

    Ineke Jumelet:

    Hoi Michelle
    Aftellen geblazen, na deze geweldige belevenis.
    Ik zal in ieder geval jouw verslagen missen, want die waren en zijn enorm leuk om te lezen.
    Sterkte met het afscheid nemen van alle mensen die je hebt leren kennen en die jou ook
    zo'n goed half jaar hebben bezorgd en .....straks lekker bijslapen in je eigen bed.
    Alvast welkom thuis

    Ineke

  • 19 December 2011 - 20:48

    Herman:

    Hè Michelle!!

    Nog een paar daagjes en dan zit het er op voor je, een half jaar London!
    Geniet nog maar even van de kerstsfeer en de laatste daagjes.
    Niet te veel stilstaan bij het afscheid nemen, maar gegevens uitwisselen en een volgend bezoek regelen;-)
    Ik zie je op 2de kerstdag weer bij opa en oma.
    Liefs Herman

    ps.
    Ulft upon Thames, BigBen op het J.F. Kennedyplein, lol ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 45791

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: