Hoi hoi, - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu Hoi hoi, - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

Hoi hoi,

Door: MichelleJoosten

Blijf op de hoogte en volg Michelle

05 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vorig weekend hadden we Camden, Brighton en Notting Hill Carinival op de planning staan! Die zaterdag ben ik met Hermes en Renata (huisgenoten) naar Camden gegaan, ik moest daar mijn fiets ophalen en ze wilden mij wat braziliaans eten laten proeven. Ik weet niet meer hoe het heet, maar het was kip, rijst, zwarte bonen en een lekker sausje :) En een zoetigheidje uit Brazilie. Ik heb er trouwens 2 uur overgedaan om van Camden naar huis te komen, hahaha wat een fietstocht was dat! Door parken, het winkelgedeelte en kei drukke wegen. Paar weken geleden had ik pannekoeken van Susan opgestuurd gekregen, dus die heb ik toen ’s avonds voor hun en wat andere gemaakt! Was goed bevallen! ’s Avonds was ik zo moe en heb ik lekker een romantische komedie gekeken in de woonkamer :)

In totaal zitten hier trouwens 14 mensen in huis, maar je merkt er eigenlijk weinig van dat je met zoveel bent. Ik sta ’s ochtends met maximaal 3 in de keuken en ’s avonds vaak in mijn eentje of met zijn tweeen. Iedereen gaat naar school of werkt op andere tijden dus we lopen elkaar gelukkig niet in de weg. Alleen als er wat te vieren valt is meestal iedereen wel aanwezig. De meeste komen niet uit Europa dus vaak gaan ze ook nog veel reizen terwijl ze hier zijn. Nu is bijvoorbeeld een meisje in Rusland, 1 jongen is in Edinburgh, volgende week gaan er 2 naar Amsterdam en een andere is 3 weken een reis door Zuid-Europa aan het maken.

Zondag ben ik weer met Hermes, Renata en Ricardo naar Brighton gegaan. Daar ben ik 2 jaar geleden ook geweest met school, heb het hotelletje nog teruggevonden en ik herkende ook nog waar we fish & chips hadden gegeten en waar we naar een club gingen. Leuk om te zien! Het was helaas niet zo zonnig, dus we hebben over de pier gelopen, zijn in een attractie geweest en nog even de binnenstad bekeken. Maandag Notting Hill Carnival, met het halve huis naartoe gegaan. Chris (van mijn school in NL) was daar ook met zijn huisgenoten. We konden elkaar alleen niet vinden, het was zo druk! Maar wel ontzettend leuk hoor. We konden bijvoorbeeld gewoon achter een groep aanlopen in de optocht, zij waren met allemaal trommels enzo en wij erachter kei veel herrie maken! Rond 6 uur stond er een groep gangsters en die die zag ik door iets van 30 politie-mannen tegen de muur aangedrukt worden (zie foto, die waren blijkbaar mensen aan het beroven) maar verder geen last gehad van rellen ofzo :)

Afgelopen week heb ik ook wat meer duidelijkheid gekregen wat mijn opdracht is, want deze week komt mijn supervisor uit NL langs en moet ik dat tegen haar vertellen. De PPM opdracht gaat in mijn orientation assignment (dat moet na de eerste 10 weken af zijn, volgende week dus), dat gaat over het maintenance system (QFM) hier, waar ze nog niet optimaal mee werken. En mijn company assignment wordt het volgende: Universal Music heeft meerdere suppliers voor schoonmaakactiviteiten (bijvoorbeeld voor ramen wassen, onkruid verwijderen, gewone schoonmaak etc) En dat wisselt volgens mij ook nog per gebouw. Ze willen aan het eind van het jaar 1 supplier voor al die dingen en al de gebouwen, daarin moet ik hun adviseren. Dus ik denk dat dat wel een leuke opdracht is, veel uitzoekwerk enzo maar wel interessant. Verder help ik wel met de verhuizing (elke week gaan er nu ongeveer 50 mensen over naar KV) maar dat zijn meer kleine taakjes. En ik moet natuurlijk die 2 evenementjes organiseren voor het personeel van UMG! Genoeg te doen denk ik zo!

Afgelopen weekend was ook weer gezellig! Vrijdag zat ik al om 12 uur in de pub omdat er iemand weg ging. Ik zat gewoon netjes aan de appelsap maar mijn collega’s zeiden dat het echt niet erg was als ik ook een biertje nam. Het was heel warm en zonnig dus een koude pint ging er wel in. Daarna nog even de tradiotionele black sambuca shot gedaan en nog even aan het werk. Ik had ’s avonds wel zin in BBQ, dus ben ik naar de supermarkt gegaan en heb er 1 gekocht, andere huisgenoten hadden vlees gekocht en mijn eerste BBQ van het jaar was begonnen :D

Zaterdag ben ik met Anne (ook van mijn school in NL) naar de London Zoo gegaan, was lekker zonnig dus dat was mooi meegenomen! Toen ben ik met Anne mee naar Romford gegaan, ze woont bij een familie en die heb ik toen ontmoet (vorige keer waren die er niet). Hele leuke en gastvrije mensen, kreeg een eigen bed en ik was altijd welkom zeiden ze :) Toen zijn we daar weer uit geweest, dat is dat plaatje dat bij de regio Essex hoort. De zin van de avond was toen een jongen op ons af kwam en zei: Thank you..... for being REAL!! Hahaha moest kei hard lachen, want er lopen daar serieus alleen maar meisjes in korte rokjes, hoge hakken en liters make-up op. Wij waren weer de enige die dat niet hadden. Maar toch een mooie avond gehad!

Zondag wilden we eigenlijk naar de Spitalfield market gaan, maar het regende zo hard dat we maar monopoly hebben gespeeld. We hadden nederlandse radio opgezet en wat lekkers gekocht dus dat was wel een gezellig middagje. Helaas had ik wel verloren maar daar praten we niet meer over.... Gisteravond kwam er een japanse klasgenoot van Bruna (braziliaans huisgenootje) en zij had Sushi meegenomen, superlekker!! Kon je zelf kiezen wat je erin wou, dus daar heb ik goed van genoten!

Nu ben ik weer op het werk en ik moet nog 1 dagje wachten voordat Jeroen naar London komt!! Wiehoee vind het wel spannend, heb hem 2 maanden niet gezien en hij weet ook nog niet waar ik woon enzo! Dus dat staat op de planning plus Westfield en Camden laten zien, naar Greenwich en we willen waarschijnlijk naar Legoland in Windsor en dan meteen bij het kasteel van de koningin kijken!

Werkse iedereen en alvast een fijn weekend voor straks! Het gaat jullie goed, arrividecci, ahoi, ciao, see you, tot snel!

  • 05 September 2011 - 15:04

    Ingrid:

    Hee Michelle! Mooi weer en de dierentuin, klinkt goed! Is het trouwens een beetje te doen met het regenachtige weer dat we denken dat het altijd is in Engeland? Of toch een zomers kleurtje kunnen opdoen afgelopen tijd? xx

  • 05 September 2011 - 15:51

    Michelle:

    Nou wat betreft regen valt het me nog redelijk mee. (even afkloppen) Volgens mij is het een beetje hetzelfde als NL. Maar ik mis die zomervakantie met zon, zee en strand toch wel ;)!
    Achja, London is in ieder geval veel minder donker dan ik gedacht had en ik hoor telkens spaans en portugees om me heen als ik thuis ben, dus geeft ook nog een beetje troppische sferen haha. xx

  • 05 September 2011 - 16:47

    Jacqueline En Karin:

    Zo weer een drukke week gehad zeg. Gek nr 5 al weer gefotografeerd, is de agent niet nr 6?
    Fijn dat je nu wat meer weet over je assignment dat wordt nog aanpoten de komende maanden voordat je alles hebt uitgezocht, hoe lang contracten nog lopen en offertes die je moet gaan bekijken. Veel succes ermee.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Veel plezier de komende 10 dagen met Jeroen.
    Liefs en dikke kussen Jacq en Karin

  • 06 September 2011 - 15:01

    :

    Heeee Michelle,
    Heb ook even je WaarBenJij ontdekt! Super leuke verhalen allemaal :). En ook echt leuk dat je zo vaak bezoek hebt, dat is bij mij wat lastiger:P. Hahah oude herrinneringen ophalen in Brighton, ik herken het ook nog! Ook super leuk dat je Chris, Robin en Anne zo vaak ziet, doe ze maar de groetjes. Helaas maken wij de carnaval hier net niet meer mee is in Februari, maar die maken we wel weer in Nederland mee ;). Binnenkort weer een keertje skypen met zijn 3tjes :D. Veel plezier nog! Xx Mara

  • 12 September 2011 - 18:17

    Kees & Mieke:

    Hoi Michelle,

    We, en dan met name Jim, zijn de dagen al aan het aftellen tot we naar Londen gaan. Jim heeft al een heel rijtje bezienswaardigheden die hij wil zien. Het is dan ook erg spannend voor hem zo'n "ver" land. Maar eerst gaat hij dit weekend naar voetbalkamp en volgend weekend naar Arnhem voor het Monsterjam spektakel. Voor de rest gaat het hier zijn gangetje. Veel plezier met Jeroen en doe hem de groeten van ons! Bye (dat is Engels), Kees, Mieke & Jim

  • 14 September 2011 - 16:24

    Jeffrey:

    WAT??! LEGOLAND??!! WIL IK OOK!!!!

  • 25 September 2011 - 19:27

    Een Fan:

    Hoi Miepje, wordt het geen tijd voor een update voor je fans?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 45788

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: