Kamer, werken en uitjes! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu Kamer, werken en uitjes! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

Kamer, werken en uitjes!

Door: MichelleJoosten

Blijf op de hoogte en volg Michelle

17 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Haaaai iedereen,

Wat leuk om te zien dat mensen mijn blog ook echt lezen haha :)

Vorige keer had ik het erover dat ik een kamer heb. Ik heb deze week het contract getekend en de borg betaald. De kamer is echt ontzettend duur, maar toen ik daar kwam kijken voelde het wel heel goed. Het is een huis met meerdere mensen (ongeveer 7 boven de grond en 2 in de kelder) met allemaal verschillende nationaliteiten. Ze zijn tussen de 25 en 35, dus ik ben het jonkie haha.

Het huis is dus net gerenoveerd en alles ziet er supergoed uit, de huisbaas regelt alles heel goed en netjes (bij andere huizen lieten ze je maar mooi in je sop gaar koken als er wat aan de hand is). Elke week komt er een schoonmaker en klusjesman om de gezamenlijke ruimtes weer netjes te maken. Er is een keuken met echt van alles, 3 wasmachines en 3 drogers, ik deel de douche met 2 andere meisjes die naast mij zitten.

Mijn kamertje is niet zo heel groot, het is op de bovenste verdieping, met een stapelbed, een kast en 2 kleine kastjes, maar wel een flatscreen TV haha. Ik vroeg ook nog om een strijkijzer en klein tafeltje om aan te werken en dat kon die huisbaas ook allemaal regelen, heel fijn :D. Maar zoveel zal ik niet op me kamer zitten, want er is ook een mooie woonkamer in de kelder en een TUIN!!! Dat had ik echt nog nergens gezien.

Mijn adres is: 10 Richmond way.
W12 8LY London.

Ik zit er pas vanaf 24 JULY in, dus dan zal ik een paar foto’s maken en die laten zien! In de postcode staat LY (Love You) dus dat is misschien een voorteken dat het een goed huis is haha.

Verder heb ik deze week met Paul Chinnery gewerkt, hij is de facility co-ordinator van het gebouw op Kensington High Street. Dat zit bij mij om de hoek, dus elke ochtend lekker tot 8 uur uitslapen :). Het was wel een leuke week, vooral dit gebouw is erg mooi en hier komen alle artiesten en zitten veel platen maatschappijen. Je hoort ook gewoon OVERAL muziek en The Wanted kwam in het kamertje naast mij voor een foto-shoot en de winnaar van Xfactor nam daar zijn release op.

Woensdag kwamen er 2 vrienden uit Nederland van Susan (mijn flatmaat). ‘s Avonds zijn we wat gaan drinken bij The loop, dat was een kei mooie club bij Oxford street. (Susan had daar een bank gereserveerd) en donderdagavond hebben we ‘Kolonisten van Catan’ gedaan, haha ik had geluk want die jongens hielden ook van boordspellen!

Gisteren ben ik naar Michiel gegaan en daar hebben we gekingst met een franse huisgenoot en een ander frans meisje, superleuk dat hun dat spel ook kenden!
Vandaag ben ik met Robin, Chris (die lopen hier ook 6 maanden stage vanuit mijn school) en een huisgenoot van Robin naar Thorpe Park gegaan. Dat was zooo vet! Ben zelfs in een achtbaan met 10 LOOPINGS geweest, daar ga je echt van lachen!

Voorderest heb ik al best veel typisch engelse dingen gezien:
- Met mijn collega’s ben ik al een paar keer tussen de middag naar een pub gegaan, die mannen gaan dan allemaal aan het bier. Dat is hier heel normaal en ook niet verboden op het werk.Ik hou het maar bij mijn appelsapje haha.
- Veel mensen zeiden het al tegen mij, maar de engelsen zijn zo aardig en behulpzaam, dat valt echt op. Iedereen helpt je uitgebreid als je dingen vraagt, (dat doe ik dus ook ontzettend veel) en ze zijn heel geintereseerd waar je vandaan komt.
- Een collega was al heel vaak in Nederland geweest en hij vond de Bop-slie-boan in Valkenburg helemaal geweldig. Ik zeg wat? Bobsleebaan bedoelde hij. Hij zegt: Holland is so wicked, really wicked.
- Iedereen die zegt hier echt cheers (= proost!), als ze doei zeggen, om te bedanken en als ze ja willen zeggen.
- Ze fietsen hier nog best veel, al zijn er geen fietspaden, maar ze rijden dan echt zo hard als auto’s met een mountainbike meestal. Ik wil er ook 1 gaan aanschaffen, superhandig.
- Heel veel mensen sporten hier tijdens hun pauze, dan gaan ze even een rondje hardlopen, douchen en weer verder aan het werk.

Oja, en dat ze hier links rijden ben ik nog steeds niet aan gewend!!!!

Hoe is het daar verder allemaal? Hou me op de hoogte van alle nieuwtjes ;)

Dikkeee smakkerd en een hele dikke knuffel!!

  • 17 Juli 2011 - 06:18

    Kees:

    He Michelle,

    Wat leuk dat je het nu al naar je zin hebt in London! Zo te lezen heb je ook al wat avonturen meegemaakt. Wij zijn even terug van vakantie om de was te doen. Het is dit jaar niet echt geweldig op de camping met dit weer. Maar ja, het blijft wel Holland, dus dan weet je dat dat kan gebeuren.
    Nou heel veel plezier de komende tijd en we blijven je volgen.

    Liefs, cheers en houdoei, Kees, Mieke & Jim

  • 17 Juli 2011 - 16:06

    Ingrid:

    Ik wil ook naar M&M's world!!!
    Maar wat goed zeg die kamer! Hopelijk veel mooi tuin-zit-weer!
    Ben je al begonnen met de Evy start to run in je pauzes;)?

    xx

  • 17 Juli 2011 - 17:48

    Jacq En Karin:

    Hi Michelle, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en supergoed die kamer.
    Zo te zien hebben jullie net zulk weer als in Nederland, regen, regen en nog eens regen met af en toe een zonnetje. Leuk om je bij opa op skype te zien, we hebben je toegevoegd op skype.
    Dikke kus en knuffels Jacq en karin

  • 17 Juli 2011 - 18:45

    Ingrid En Rene:

    Hallo Mies. Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt in Londen en wat een genot om een fijne kamer te hebben met een huisbaas waar je wat aan hebt. Al die celebreties en belevenissen, spannend hoor. De foto's zien er ook erg gezellig uit. ik begin toch echt wel nieuwsgierig te worden naar Londen. Hier in Ulft alles zijn gangetje, we zijn nog gewoon aan het werk, maar met de regen afgelopen week is dat een prima invulling. Erik heeft natuurlijk wel vrij, zit op een concert in Antwerpen, drijft daar lekker op luchtbed in de waterplassen in zijn tentje. Jeroen is druk geweest en mist je behoorlijk. Dus hier af en toe plaatselijke onweersbuien heel lokaal aan de Ir. sassenstraat. Verder gaat alles prima. Veel groetjes , ook van Rene. Ingrid.

  • 17 Juli 2011 - 20:27

    Agnes:

    hoi Michelle,

    alles goed met jou?
    fijn dat je het naar je zin hebt in londen
    ik wens je een fijne tijd in londen.
    hoor het wel van de jongens hier.

    groetjes Agnes

  • 18 Juli 2011 - 11:53

    Marleen:

    Haaaaa Chickie!!!
    Leuk om te lezen en zien wat jij doet in Londen. :) De meeste belevenissen hadden we gisteren al op Skype besproken.. ;) Hoe is het met je deur afgelopen? :p
    Hééééél veeel plezier en succes meid!!
    Liefs, knuffels en een smakkerd!

  • 18 Juli 2011 - 13:22

    Marieke Van Bladel :

    Heey Michelle!

    Leuk te zien dat je op fijne kamer terecht bent gekomen en dat je het nu al naar je zin hebt met alles wat je beleeft...!! Good Luck!

    liefs Marieke (Fokus)

  • 18 Juli 2011 - 17:39

    Markie:

    hey

    leuk om te lezen dat je het super naar je zin hebt.
    ik had de verhalen van jeroen al gehoord.
    wij (tim ,dave,jeroen en ik en nog een paar) hebben hier ook goed kermis gevierd.
    maar je zult het al wel gehoord hebben.
    ben afgelopen donderdag in gendt gestart bij mijn nieuwe djop(of hoe je dat ook schrijft):P

    veel plezier daar.geniet er van.
    ik wacht met spaning op het volgende verslag.

    groetjes van de eene weizen uit het oosten:P

  • 19 Juli 2011 - 16:09

    Liesbeth :

    Hey Michelle, Leuk om je verslag te lezen. Fijn dat je een leuke kamer hebt en al een beetje gewend bent. Groetjes

  • 20 Juli 2011 - 09:37

    Michelle Joosten:

    Wat leuk al die reacties om te lezen! Gelukkig gaat het daar ook goed! Het is hier inderdaad ook regenachtig.... Echt jammer, maarja overdag zit ik lekker binnen. En hopelijk wordt het dit weekend wat beter weer! :) Ik hou jullie op de hoogte, dit weekend ga ik verhuizen naar mijn nieuwe kamer. Spannend ;)
    Kusseeennn!

  • 31 Juli 2011 - 12:52

    Lydia:

    Ly zijn ook de eerste letters van je allerliefste mam, toeval?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 781
Totaal aantal bezoekers 45777

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: