Weer een hoop gedaan en gezien! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu Weer een hoop gedaan en gezien! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

Weer een hoop gedaan en gezien!

Door: MichelleJoosten

Blijf op de hoogte en volg Michelle

02 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi lieve mensen,
Nou nou afgelopen weken veel gebeurd en gedaan :)
Waar was ik gebleven? Oja, ik ging verhuizen en de vader van Susan was gekomen om haar op te halen.

Toen zijn we die avond uiteten gegaan bij Jamie Olivers restaurant, superleuk! Lekkere coquilles met pasta op en als toetje Marinque met frambozen, zo zoet. Mmmm :D
Zaterdagochtend vertrokken uit het appartement en mijn koffers bij UMG gezet, naar Liverpool street gegaan, Susan en haar vader bedankt en de trein gepakt naar Romford. Anne (studiegenootje die hier nu ook een half jaar zit) kwam me ophalen van het station, heb haar huis gezien. Zij woont bij mensen in huis, die waren er niet maar het zag er ontzettend gezellig uit. Bijgekletst, uiteten gegaan en daarna uit in Romford.

Nou wat hebben we gelachen en onze ogen uitgekeken. Al die vrouwen lopen in super blote en korte jurkjes (de 2 vinger regel geldt er misschien net), kei veel make-up en te hoge hakken. Iemand had ook van die gaten in de jurk aan de zijkant, kwamen al die vetrollen ertussen uit. Ge-wel-dig! Wij stonden daar in onze spijkerbroek en T-shirt, kwamen er op een gegeven moment wat jongens op ons af, finally normal girls!! Whahahaha.
Maar nu blijkt, vertelde een college van mij, dat het daar ook wel ontzettend erg is. Romford hoort bij Essex en als je daar vandaan komt heet je een Essex-girl (a-sociaal vaak dus). Anne en ik hebben afgesproken om met zoveel mogelijk rare mensen op de foto te gaan dit halfjaar. Dus ben benieuwd.

Zondag naar Notting Hill gegaan, Portobello road en market zijn gezellig! ‘s Middags in het park gelegen want het was heerlijk weer. ‘s Avonds hebben Anne en Robin me nog geholpen met al de koffers naar mijn nieuwe huis te verplaatsen. Had toen nog even een tijdelijke kamer (in de kelder) voor een week omdat mijn kamer pas afgelopen weekend vrij kwam. Nou wat was dat een nacht….. Had geen dekens of iets, dus ik heb onder mijn trui en jas geslapen en ‘s nachts hoorde ik tussen 3 en 5 iemand allemaal lawaai maken in de woonkamer. Ik dacht, klote huisgenoot, want er sliep nog een andere jongen die ik nog niet gezien had. Wat bleek nou (kwam ik 2 dagen later achter), er slapen 2 jongens in die kamer en ze werken allebei ‘s nachts (de ene in een hotelbar en de andere als kok) dus de ene komt rond 3 uur en de andere om 4 uur thuis. Njaa, heb even gevraagd of ze wel aan me willen denken en dat was prima.

Tijdens mijn stage heb ik vorige week, de halve week nog meegelopen met Switchboard, daar komen alle telefoontjes binnen voor het bedrijf en die moet je dan doorverbinden met de goede mensen. MAAAAAR Amy Winehouse was die vrijdag ervoor overleden en maandag belde er dus allemaal pers, haha kei grappig, net als ik er zit. En had de manager van Amy smiddag aan de telefoon, want die moest dus met haar platenmaatschappij spreken. Dat soort dingen zijn leuk!
Verder had ik midden in de week een lunch met mijn begeleider en heb best veel projecten gekregen waar ik aan kan werken. Dus dat is wel heel fijn. Moet een training organiseren voor de mensen van de helpdesk, helpen met de sluiting en verhuizing van 1 gebouw, een evenementje voor het een goede doel organiseren en nog wat dingen. Ik ben benieuwd, hou jullie op de hoogte!

Vorige week maandag zat ik er wel even doorheen, na dat leuke weekend waren alle vertrouwde mensen weer weg en door die slechte nacht en in een nieuw huis waar ik nog helemaal niemand kende…. Miste iedereen en het gezellige, vertrouwde Holland wel even... Maar gelukkig zijn er altijd mensen die er voor je zijn! Thanks daarvoor! :) Tijdens deze week kwamen al mijn huisgenoten ook even naar beneden, dus dat was wel fijn, dat je ook weet wie er bij je in huis zitten.
En mijn mama en papa zijn weer terug van vakantie uit Spanje en die komen MORGEN al naar me toe, yes, heb er echt heel veel zin in om hun alles te laten zien waar ik het over heb.

Dit weekend wel weer een superleuk weekend gehad. Donderdag waren Frank, Carla en Esmee in Londen (oom, tante en nichtje van jeroen). Eerst even door Westfield gewandeld (het winkelcentrum achter mijn huis), en ze keken serieus hun ogen uit, hahaha geweldig. Het is ook zo groot en al die winkels met aparte merken, ik sta ook telkens weer te kijken. ‘s Avonds met hun uiteten gegaan bij Jamie Oliver en Jeroen had gezegd dat ze geen paprika chips en hagelslag hadden in Engeland, dus hadden ze dat meegenomen, haha superlief!!

Anne was naar Londen gekomen en bleef het hele weekend. Vrijdag eerst de verjaardag van een huisgenoot gehad, hij werd 30 en had pizza’s, taart en italiaanse wijn (hij komt uit sicilie). Mijn andere huisgenoten komen uit Columbia, Portugal en Brazilie. Ze zijn wel een beetje apart, maar vind het zo leuk om verhalen van hun te horen. Een vrouw van 30 woont in Brazilie namelijk nog bij haar moeder, dat schijnt daar normaal te zijn. En een jongen uit Portugal vertelde dat je daar pas sinds 1 jaar als homo-stel mag trouwen. En ze mogen geen kinderen adopteren, zo raar, dus ik natuurlijk een hele discussie gestart. Vind dat wel leuk hoor, leer je ook een beetje gewoontes van andere culturen kennen :D

Maarja, toen waren we nog even naar een pub bij ons achter gegaan, was wel gezellig. Zaterdag waren Anne en ik naar Camden gegaan. En wat was dat gaaf zeg!!! (Ome Herman had gelijk) Allemaal alternatieve winkels en mensen en het was ontzettend lekker weer en dan kan je ook mooi aan het water zitten! Daar moet je zeker zijn geweest als je in Londen bent!
Zondag heb ik heel de dag in het park gelegen met Anne, Robin en Chris. Heerlijk en heb ook een plekje gevonden waar we de volgende keer kunnen gaan zwemmen. Hopen dat het zulk lekker weer blijft.

Gisteravond heb ik mijn hele inboedel verzameld en ben ik naar boven verhuisd, alles schoongemaakt en ingericht. Vanavond de foto’s en kaarten nog leuk ophangen en dan ga ik er de komende 5 maanden niks meer aan doen. :)

Oh en ik heb een fitness abbo genomen, ga samen met dat franse meisje, Pauline. Kan er ook groepslessen zumba enzo doen. En een sauna en zwembad is ook altijd lekker om te relaxen :D

Nou ik heb weer ontzettend veel geschreven, hopelijk vinden jullie het een beetje interessant, kan maar niet ophouden met vertellen want er is hier zoooooveel te doen. Jullie moeten het allemaal komen zien!

Hoe is het in NL? (of in andere landen?) Nog schokkende dingen gebeurd? Leuke dingen meegemaakt? Wil wel op de hoogte blijven van al jullie nieuwe verhalen / roddels. :D

Super dikke knuffel en al het liefs uit Londen! xx

  • 02 Augustus 2011 - 14:05

    Lydia:

    Nog 1 nachtje slapen.......
    Ik wil ook frambozen van Jamie ,papa is op de hoogte! En naar portobello en hugh spotten in notting hill en luieren in Hyde park.Papa wil naar het Tate (wil ik ook wel maar alleen als het regent).

  • 02 Augustus 2011 - 20:33

    Kees, Mieke & Jim:

    Sjezus meid, wat heb je al veel beleefd. Maar wel naar je zin zou te lezen. Ik begin steeds benieuwder te worden naar het London van jou, want ik ben nooit verder gekomen dan het London van de reclame. Nou ja, ik ben weleens bij het huis geweest waar Freddie Mercury (voor de bejaarden onder ons) is gestorven. Ook leuk!? Groeten aan paps, mams en Luuk en veel plezier de komende weken.

    Doei, Kees, Mieke & Jim

  • 03 Augustus 2011 - 11:09

    Jacqueline En Karin:

    Leuk te lezen dat je het helemaal naar je zin hebt. We zijn weer helemaal bijgelezen van al je belevenissen. Fijne dagen met pap en mam en doe ze de groeten.
    Liefs Jacq en Karin

  • 03 Augustus 2011 - 11:56

    Michelle Joosten:

    Heee Familie! :D
    Ja ik zal ze de groeten doen, ze zijn over een uurtje denk ik in Londen :)
    Leuk dat jullie mijn belevenissen bijhouden! Hopelijk gaat het daar ook allemaal goed? Ik zal straks wel door papa bijgepraat worden.
    Ja ome kees, ik heb het net even opgezocht en het is in Kensington, dat is waar ik werk en naast woon. Dus daar kan ik nog wel even een kijkje nemen ;) Dat standbeeld van hem staat trouwens ook op het theater waar ze 'We will rock you' the musical spelen.
    Je moet binnenkort maar langskomen, kan ik allerlei dingen laten zien haha Jim wilde sowieso, toch:D
    Spreek jullie! xx

  • 03 Augustus 2011 - 12:11

    Luukske:

    Leuk je verhaaltjes te lezen Michelle, keep up the good work en veel plezier daar nog he! Zie je snel ;-)

    x luuk

  • 03 Augustus 2011 - 16:08

    Oskar:

    Super leuk mies! Fijn dat je er niet verdwaald! x os!!!

  • 03 Augustus 2011 - 18:14

    Karlijn :

    Klinkt allemaal super leuk Michelle>
    Keep on the good spirit!
    xx

  • 04 Augustus 2011 - 13:27

    Nathalie:

    Hee Michelle,
    Zie dat je het lijstje wat ik voor je had gemaakt al aardig aan het afwerken bent, leuk he! Zie je wel, ben blij dat je veel te doen krijgt bij Universal, komt allemaal goed en geniet er maar lekker van nu ook je huisje helemaal geregeld is.

    Dikke kussen uit Nederland - Nathalie

  • 04 Augustus 2011 - 20:41

    Herman:

    Ha die Michelle,

    Mooi om te horen dat je Camden leuk vindt. Ik ben er ook erg gecharmeerd van. Je kijkt er je ogen uit en het is er erg gezellig.
    Heb je al een agenda voor wie er wanneer op visite komt?
    Ik dacht om in augustus/september een weekendje langs te komen.
    Oja, ik heb een Ipad2 gekocht(dat ik ooit zonder heb gekund)
    Doe je je pa en ma de groeten van mij.
    Veel plezier!

  • 04 Augustus 2011 - 21:15

    Marleen:

    With Love from Oosterhout.. ;p
    Jaaaaa!!! Ik heb je kaartje ontvangen hoor! :D Thanks!

    Het was weer leuk om te lezen wat je nu weer had beleefd. ;p En ik heb je mails ook gelezen.
    Als je ouders weer weg zijn, doen we nog wel een keer skypen. :)

    Groetjes daar! Kus!

  • 07 Augustus 2011 - 21:20

    Francois En Lydia:

    Hoi Michelle,
    Fijn m'n grote meid weer even in levende lijve gezien te hebben. Je bent zo super enthousiast over alle nieuwe dingen in de grote stad, met mooie verhalen en anekdotes. Hoop dat je hier en daar ook wat rust pakt om het allemaal eens op je te laten inwerken. Wij hebben een fijne tijd gehad in London samen met jou. Het was kort, hevig en exhausting, zeker met jullie tropische temperaturen.
    In 3 dagen zagen we Holland Park, Universal Misic, Earls Court, Zizzie's, Westminster, Tate Modern, Richmond way, Westfield, Jamie's place, je kamer, Tesco, The Thames, The tower and his bridge, the lovely Camden town with the stable market and last but not least the nice Pub life all over London. Zaterdag een emotioneel afscheid op Liverpool station jij naar de Harsster en wij naar Stansted. de foto's zijn onderweg.
    XXXXX

  • 08 Augustus 2011 - 18:20

    Sandra En Bart:

    hoi michelle
    zit even met bart jou verhalen en alle reacties te lezen. ik ben jaloers op je!!! doe je het wel een beetje rustig aan.
    groetjes San

  • 10 Augustus 2011 - 12:34

    Wilna Van Dongen:

    Hoi Michelle,heb net al je verslagen van de afgelopen weken zitten lezen.Wat maak je in een paar weken veel mee.Leuk al die verschillende nationaliteiten.Is het een beetje rustig in de buurt waar jij een kamer hebt of zit je tussen de relschoppers?Michelle ik ga je verder volgen de komende tijd,geniet ervan.Groetjes Wilna

  • 10 Augustus 2011 - 14:57

    Nikee:

    chickie!!

    Super leuk om je verhalen te lezen! Heb het veel te druk gehad, dus nog geen tijd gehad om je een berichtje te sturen.

    Kel en ik zullen deze zomer waarschijnlijk niet meer komen, maar wie weet in het najaar. Want ik wil je sowieso een keertje komen opzoeken! Een half jaar is veel te lang om jou gezelligheid te missen.

    Hoe is het in Londen zelf? Afgelopen dagen veel in het nieuws geweest! Geen last van of wel??

    Het ga je goed meis en ik zal zsm reageren op je mailtje!

    dikke kus uit het koude Nederland!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 45775

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: