Bezoek mama & papa en Rellen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu Bezoek mama & papa en Rellen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

Bezoek mama & papa en Rellen

Door: MichelleJoosten

Blijf op de hoogte en volg Michelle

12 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hooiiii iedereen!

Ten eerste: Ik leef nog hoor!
Mama belde me eergisteren op en zei dat ik mijn site even moest bijwerken want iedereen belde haar om te vragen hoe het met me ging.

Maar eerst even vanaf het begin. Mijn mama en papa zijn vanaf woensdag tot zaterdagmiddag langs geweest! Dat was heel fijn, woensdagmiddag heb ik ze in Holland Park opgezocht, want het was ontzettend warm! Even bijgekletst, ijsje gegeten en toen is papa nog meegegaan naar mijn werk. Onderweg allerlei dingen laten zien, waar ik heb gewoond, in welke gebouwen ik werk en met welke projecten ik op dit moment bezig ben. ’s Avonds zijn we lekker uit eten gegaan in Earl’s court, daar zaten papa en mama in een hotel en dat is 2 (grote) straten van mij vandaan. Ze hadden keiveel dingen uit NL meegenomen, dropjes, scharreleierkoeken, horloges, parfum, dekbedden, kaarsjes voor op mijn kamer, een tas uit Spanje!! En Rummicub, hahaha zo leuk!! :)

Donderdag en vrijdag had ik de middagen vrij genomen. Donderdag zijn we naar Modern Tate gegaan, een museum met moderne kunst wat papa graag wilde zien. Het was erg groot en zeker de moeite waard om een keer te zijn geweest. Daarna nog St. Pauls Cathedral gezien en daarna door naar Shepherd’s Bush, mijn kamer showen! Ze vonden het inderdaad erg klein (maar wel opgeruimd, tot mijn moeders verbazing) en wel een mooi en goed verzorgd huis! We zijn die avond ook nog bij Jamie’s Italian geweest, voor de derde keer in 2 weken dus ze herkende me al haha.

Vrijdag hebben we een boottocht over de Theems gedaan, van de London eye naar de London Bridge. En na heel veel uitleg van mama en papa werd het eindelijk duidelijk waar ik me telkens bevond. Ik heb echt helemaal geen idee of ik nou boven of onder de rivier zit en waar ergens in Londen, zo'n slecht richtingsgevoel hahaha. Maar na die boottocht werd het toch wat duidelijker. :D
Nog een leuk klein haventje bij de Tower Bridge gezien en toen naar Camden gegaan! Ja, alweer Camden, ik wilde ze dat ook laten zien. En ze vonden het ook gezellig hoor, er hangt daar gewoon zo’n leuk sfeertje. Ook wat kadootjes voor Luuk geshopt en heel veel kunnen afdingen, oooh wat is dat leuk om te doen :D

Zaterdag ben ik met met mijn ouders meegegaan naar Liverpool street station en heb ze uitgezwaaid! Was wel even moeilijk want heb het echt heel gezellig gehad, is toch wel weer fijn om even bij je ouders te zijn. Kan je weer lekker helemaal jezelf zijn :D Ben blij dat ze zo ontzettend veel gezien hebben, dan kunnen ze er ook een beeld bij vormen, waarover ik praat.

Die avond ben ik nog met Anne, Robin en Chris naar KOKO in Camden geweest, kei grote club, echt mooi en was erg gezellig! Zondag hebben we rustig aangedaan en samen gekookt, kippenvleugels, brocolli (jaaaa echt gezond) en aardappeltjes en daarna Due Date gekeken :D

Dan de rellen.......... Ik heb er zelf eigenlijk bijna niks van gehoord of gezien. Natuurlijk wel heel erg goed gemerkt dat het aan de gang was want iedereen praat erover. Dinsdag was ik wel een beetje bang, want ’s ochtends zeiden mijn huisgenoten dat ze die nacht ook bij ons achter waren geweest (ik had gewoon lekker doorgeslapen). En dinsdagmiddag kregen we een mailtje, dat Universal Music per direct ging sluiten en dat we weg moesten uit het gebouw in Hammersmith en snel en veilig naar huis moesten gaan. In dat mailtje stond ook dat de rellen waarschijnlijk richting Shepherd’s Bush en Hammersmith kwamen (ja waar ik dus woon). Dus toen was ik snel naar huis gegaan en niet meer naar buiten (want zou eigenlijk naar Oxford street moeten, maar daar waren ze ook aan het rellen). Maar het was paniek voor niks. Voorderest raadden ze aan om ’s avonds binnen te blijven en dat had ik dus ook gedaan. Ik snap echt niet waarom ze dit allemaal gedaan hebben, het gaat gewoon echt nergens over, sommige mensen zijn ook heel boos, hier is zo’n filmpje van iemand. http://www.youtube.com/watch?v=ITJcparImeQ
En groot gelijk heeft ze. Nu is het al 3 nachten wat rustiger dus ik hoop dat het dadelijk weer gewoon wordt, want er staat nu nog wel superveel politie overal (16000 door heel londen).

Dinsdagavond was niemand dus naar buiten gegaan en 1 meisje van ons huis ging terug naar Brazilie, dus hadden we een afscheidsfeestje voor haar met al mijn huisgenoten. Eerst pizza eten met zijn allen en daarna hadden we de huiskamer omgebouwd tot een dansvloer. Ik ben de enige hollander in het huis en de rest is latin dus ze draaiden allemaal muziek van shakira bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/results?search_query=shakira+loca+loca&aq=0, Ik vind dat wel geweldig dus kan ik lekker meedansen, toen noemde ze me the holland girl, but with the latin spirit and soul hahaha. En het meisje dat vertrok had echte braziliaanze drankjes gemaakt, superlekker met fruit enzo. Neem het wel mee naar NL.

Ik ben op dit moment aan het werk bij Kensington Village (1 van de 2 kleinere gebouwen). Ik vervang daar Paul Ryall want hij is op vakantie, dus ik ben nu verantwoordelijk voor dit gebouw. Moet dan bijvoorbeeld bestellingen doen, parkeerplaatsen regelen, post aannemen en rondbrengen, klachten van de werknemers in een systeem invoeren zodat de klusjesmannen het uitvoeren en allerlei mailtjes beantwoorden met vragen van de werknemers. Het is redelijk goed te doen, vrijdag is altijd heel rustig.

Verder ben ik ondertussen bezig met wat projecten die ik heb gekregen.
Moet een bingo organiseren voor het TCT (goed doel dat wij sponsoren) Klinkt best suf, maar er is dus geen budget en moet voor sponsors zorgen, catering, uitnodigingen, promotie in het gebouw en dat is nog maar de helft :P
Verder ben ik bezig met QFM, dat is een programma waarin alle dingen worden genoteerd die de engineers moeten doen (bv. Lamp vervangen enzo). Maar dat programma is net nieuw en heel weinig mensen weten nog hoe ze er mee moeten werken. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ze het optimaal kunnen gebruiken (zowel op operationeel niveau en management niveau) en een training ervoor aan het regelen.
Verder ben ik wat dingetjes aan het uitzoeken wat betreft de kosten (dit is ook onderdeel van de schoolopdracht) En ik assisteer alvast met kleine dingen regelen voor de grote verhuizing, het gebouw in Hammersmith gaat helemaal dicht en bijna iedereen verhuisd naar dit gebouw (Kensington Village). De eerste mensen gaan volgende week al over dus er moeten welkomst pakketten uitgeprint worden, formulieren ingevuld worden zodat iedereen op de goede plaats komt met de goed spullen etc.

Nou genoeg over werk, ik ga er zo vandoor want Inge en Karin zijn gisteren aangekomen!! Ohhhhh so happy to see them :D Ze hebben vandaag al ontzettend veel samen gezien in Londen. Van het weekend gaan we onder andere die-hard shoppen (want, geloof het of niet, dat heb ik nog niet echt gedaan) en we gaan ook nog high tea-en bij Harrods en naar Camden. Maar ik hou jullie op de hoogte.

Vind het echt superleuk dat jullie mijn verhalen lezen en al die berichtjes die ik dan ontvang! SUPER!!! Dan zijn jullie toch een beetje bij me! :D

Laat me weten hoe het met jullie gaat, kan ook via telefoon, mail, sms, skype, msn of kom gewoon lekker langs!

Have a good weekend en tot snel, heel veel liefs uit Londen!

  • 12 Augustus 2011 - 17:14

    Marleen:

    Haaaaa chickie!
    Leuke foto's!! Fijn dat je het zo goed hebt gehad met je ouders. :) Mooi dat je ook daar in Londen gewoon je zelf kan zijn, lekker dansen en gek doen! ;)
    Pfuut, ik hoop dat het snel over is met die rellen, slaat nergens op.
    Leuk om te lezen wat je allemaal moet doen op je stage. :)
    Dinsdagavond gaan Astrid, Sandra en ik onze reis naar Londen verder plannen. Vliegtuigtickets bijvoorbeeld en de busrit naar jou!!! :D :D Geld wisselen?
    Hééééél veel plezier met Inge en Karin!
    Tot over 7 weekjes chickie! :D
    Liefs en een kus!

  • 12 Augustus 2011 - 17:23

    Jacq En Karin:

    Hé meisie gelukkig geen echte last van de rellen gehad. We hielden ons hart alvast. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad met papa en mama. Ziet er ook gezellig uit. Mooie foto's, de ene met papa en mama heb ik meteen gekopieerd naar onze familiefoto's ;-))
    Fijne week en voeg ons maar toe op skype (jacqenkarin). Veel liefs, Jacqueline en Karin

  • 12 Augustus 2011 - 18:12

    Mirjam Drost:

    Hahaha, zou je graag even komen bezoeken hoor, maar dat wordt toch een beetje lastig! Gelukkig dat je de rellen overleeft hebt en geen narigheid er van hebt gehad... Heb wel even aan je gedacht hoor :)!! Zo te horen druk genoeg op het werk en er buiten om je bezig te houden, gezellig! Geniet er van, want tijd vliegt voorbij. Zit al bijna op de helft van me stage :O! Dus voor je het weet zit je alweer aan een kerstdiner :P

    xxx Mirjam

  • 12 Augustus 2011 - 20:10

    Ingrid:

    Hee Michelle!!
    Tate modern is tof hè! Hangen er nog steeds van die absurde dingen als maandverband in een lijstje etc? ;)

    xx

  • 13 Augustus 2011 - 12:33

    Lydia:

    Hoi Marleen, ik vind het geweldig dat je ondanks je vliegangst toch mijn miepie gaat bezoeken en wens jullie veel plezier. Ponden kun je gewoon in londen op het vliegveld pinnen, eerder heb je ze toch niet nodig en je kunt ook in de winkels gewoon met je pasje betalen.Wij zijn met de trein vanaf stansted naar liverpool station gegaan, dat was heel relaxed en luxe. Kaartje is retour 25 pond en kun je in nederland op het vliegveld met korting kopen vlak voor het instappen of in het vliegtuig. Wel duurder dan de bus maar dan heb je ook wat.Geef mijn dochter een lekkere knuf van ons en alvast veel plezier met de voorbereidingen.

  • 13 Augustus 2011 - 16:00

    Anneke Nuijten:

    Lieve Mies!

    Wat een uitgebreide en enthousiaste verhalen weer. Ik ben net terug van vakantie en ja, er staan alweer twee verhalen op je weblog. Ik heb ze ook maar meteen aan mam voorgelezen, want die was ook benieuwd.
    Wat mag jij al een hoop doen bij jouw stage! Erg veel verantwoordelijkheid! Leuk! ;)
    Heel veel succes en plezier nog de komende tijd. Ik denk dat ik jou in november kom opzoeken.
    Zijn er weekeinden die jou niet uitkomen? Mail die dan maar even naar mij door.

    Heel veel groetjes van pap en mam en een dikke knuffel van mij!

  • 15 Augustus 2011 - 18:38

    Ank Van Der Linden:

    Hoi Michelle
    Gezien je verslagen heb je al lekker je draai in Londen gevonden. Hardstikke leuk om je te volgen. Met al die rellen hebben we veel aan je gedacht, maar goed te lezen dat je er weinig last van hebt gehad.
    Hier zijn we druk bezig met de voorbereiding van de supriseparty voor Martijn. Jammer dat je er niet bij kan zijn. Er worden 100 mensen verwacht, dus jouw ervaring zou ons van pas komen. Maar ja Londen is ook leuk.
    Zo te lezen ben je al goed aan de slag op je werk. Vast een leuke stage.
    We zijn benieuwd naar de rest. Veel fun en dikke kus. Ruud en Ank

  • 17 Augustus 2011 - 14:05

    Opa Joosten:

    Hoy Michelle we hebben genoten van je verslagen en het bezoek van je ouders. leuke foto` s. we zien met veel genoegen je volgende verslag tegemoet. Hier nog alles bij het oude dat betekend dat het nog goed gaat!
    gelukkig dat je weinig gemerkt heb van die rellen, het aller beste met je,
    Groeten van Oma en Opa Joosten

  • 21 Augustus 2011 - 16:02

    Moniek:

    Hej Michelle,

    Wat leuk om je berichtjes te lezen! Fijn om te horen dat je het goed maakt. Ik ben vandaag in Logan aangekomen dus mijn buitenland avontuur gaat nu ook beginnen!
    Nog heel veel plezier en succes in Londen!

    X Moniek

  • 21 Augustus 2011 - 21:00

    Kees, Mieke & Jim:

    We hebben ondertussen vergevorderde plannen om langs te komen in London. Dat zou dan in het weekend van 14 t/m 17 oktober moeten gebeuren (herfstvakantie in onze regio). Omdat ik weet dat je een druk programma hebt en er volgens mij al veel vrienden en familie langskomen (wellicht ook al in dat weekend), wil ik vragen of dit voor jou ook uitkomt om ons zo een paar mooie plekjes, waar jij al insider weet van hebt, te laten zien. Jouw blik op London, zeg maar. Uiteraard willen we je zeker niet het hele weekend claimen, maar het is wel onze bedoeling om bij je langs te komen en even bij te praten. Kortom, schikt dit weekend ook voor jou of zijn er alternatieve weekenden waarop je nog niets geagendeerd hebt? Laat het z.s.m. weten dan kunnen we de reis gaan plannen.

  • 22 Augustus 2011 - 09:38

    Claire:

    HOi Michelle,
    eindelijk eens je site 'onderzocht' . Wat bof je toch maar weer met kamer, geen rellen aan jouw lijf en dan nog gezellig bezoekje van pa en pa (super fotos, echt leuk) . Je hebt het wel helemaal mooi voor elkaar zo en het is leuk te lezen dat je ervan geniet.
    We zijn weer terug uit Frankrijk en nog even half druk voordat school weer begint. Jij veel liefs en knuffel, Claire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 851
Totaal aantal bezoekers 45782

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: