Hola! Feliz año! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu Hola! Feliz año! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

Hola! Feliz año!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

31 December 2016 | Peru, Cuzco

Afgelopen 3 dagen veel avonturen meegemaakt en prachtige dingen gezien.
Op de laatste dag van het jaar zijn Oskar en ik de rainbowmountain gaan beklimmen. Om 4 uur begon de busreis, richting het zuid oosten van Cusco, eerst snelweg maar al gauw kwamen er onverharde wegen en wegen met steile afgronden. Op de heenweg vond ik het nog wel cool en heb ik veel foto's gemaakt. Maar op de terugweg, na een hele dag regen (=modderwegen), scheet ik wel 1000 kleuren stront en was ik even bang dat ik 2017 niet meer zou halen... Gelukkig werd ik gerust gesteld door een meisje uit lima (Sandra) die me vertelde dat de buschauffeur echt super netjes reed en heel profesioneel is.

Op de heenweg ontbeten in een Inca dorpje, super primitief, geen verwarming, ze maken elkaar warm door in een kring te knuffelen en de wc was een gat die wel 60 jaar mee kon (potver wat een stank!).

De klim van de rainbowmountain viel zwaar tegen, we stegen van 4800 meter naar 6000. En we begonnen met regen, wat overging in hagel en sneeuw. We hoorden al van mensen die terugliepen dat er niks te zien was. En ondertussen liepen er locals langs met paarden, zeggend: El caballo? El caballo? El caballo? Oh het was zo aantrekkelijk maar: Nooooo I don't want a fucking peerd, I do it myself! Na 3 uur doorzetten toch die top bereikt, koud, nat, hongerig, maar trots, op elkaar!

Alleen jammer dat de sneeuw alle kleuren had weggevaagd, dus we hebben een witte rainbowmountain gezien. We baalden wel een beetje.. maar op de terugweg stopte het met sneeuwen dus hebben we nog ontzettend kunnen genieten van de omgeving, jeetje wat een hoge bergen, gletsjers en leuke mensen.

Toen begon de terugreis met de bus... Er was 1 iemand vermist, dus we hebben een uur lopen zoeken, het was een Amerikaan die verkeerd was gelopen en een andere bus terug had gepakt. Lekker dan, achja later zaten we naast hem in de bus, was toch wel aardige kerel en natuurlijk kregen we het over Trump... Leuk gesprek, hij wilde naar Canada emigreren. Ondertussen kregen we ook nog een ongelukje, tegenligger reed half op onze weghelft waardoor hij tegen onze spiegel aanreed. Tegenligger reed weg, onze buschauffeur kwaad, politie stond op de hoek (zoals bijna overal hier), dus we konden nog even langs het politiebureau en uiteindelijk kreeg onze buschauffeur toch geld.

Toen was het al 8 uur 's avonds, we waren helemaal gesloopt!! Even gedoucht en toch maar even naar Plaza de Mayor (markt van Cusco), en wat was het prachtig! Iedereen stond daar bij elkaar en er werd superveel vuurwerk afgestoken (niet verwacht). Toch nog een mooie afsluiting van een chaotische dag en een goed begin van 2017!

Alle besten wensen voor 2017 voor jullie!! 1 en 2 januari hebben we de machu pichu bezocht, daar zal ik morgen over schrijven want we moeten nog een vliegticket of busticket boeken en we weten nog niet zo goed waarheen (Puno of Arequipa).

Wordt vervolgd, kussen van ons!

• 03 Januari 2017 - 11:07

San:

Wauw leuk om te lezen Michelle, en te zien op facebook.
    Blijf je volgen. Xxx san

• 04 Januari 2017 - 21:41

Johan Van Gorkum :

Hallo Michelle en Oskar. Mooi en avontuurlijk reisverslag. Voor en tegens maar ook hele leuke dingen. En: no one said it would be easy. Nu lekker genieten en uitrusten. Ben benieuwd naar het vervolg. Veel plezier en geniet van elkaar. Groetjes Johan.

• 04 Januari 2017 - 23:49

Mieke Joosten :

Hoi Michelle en Oskar
    Ongelooflijk wat jullie in een paar dagen al hebben gezien en meegemaakt. Met de foto's van jullie, komen jullie verhalen tot leven.
    Een tegenvaller voor jullie dat jullie niet naar de ouders van Oskar konden.
    Maar ook begrijpelijk dat ze hiervoor naar Nederland terug wilde.
    We volgen van jullie beide de verhalen en wachten alweer vol spanning af wat komen gaat.
    Geniet van alle momenten die nog zullen komen.
    Groetjes van kees ,mieke en jim.