Laten we het verslag 'Genieten' noemen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu Laten we het verslag 'Genieten' noemen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

Laten we het verslag 'Genieten' noemen

Door: MichelleJoosten

Blijf op de hoogte en volg Michelle

19 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn laatste verslag.... Daar zit ik dan, alleen op mijn kamer met ontzettend veel rotzooi en souvenirs die nog ingepakt moeten worden. Op de gang staan ook al 4 bananendozen klaar, te wachten tot ze Donderdagochtend mee naar NL mogen. Door mijn hoofd gaat de laatste week heel de tijd: dit is de laatste keer dat ik dit doe en dit is de laatste Vrijdag in Londen en dat is de laatste keer dat ik diegene zie..... Dan is het soms moeilijk om te genieten en ga je denken: Wat is nu eigenlijk genieten? Hoe kan ik nu nog optimaal genieten? Maar ik heb afgelopen half jaar al ontzettend genoten!!!! Genieten is iets wat ik heb gedaan zonder dat ik erover nagedacht heb, ik genoot van elk moment dat ik iets nieuws zag, dat ik een geweldige ervaring kreeg en dat ik me verrijkt voelde met lieve mensen om me heen.

Ik vond het geweldig dat ik in zo’n grote stad mocht wonen en heel veel nieuwe mensen heb mogen leren kennen. Natuurlijk is dit maar zo’n klein stukje van de wereld, er valt nog veel meer te zien. Zoals ome Kees zei: als je de wereld vanuit de maan bekijkt is hij nog kleiner dan je vuist, dus je kan makkelijk overal komen! Ik denk dat Londen dan een goed begin is. En zoals papa zegt: stap uit je 'comfort zone', zo kan je namelijk je 'comfort zone' vergroten.

Afgelopen Donderdag had ik een Christmas Party van Universal Music en dat was echt geweldig. Het thema was jaren 80 en natuurlijk had ik me daaraan gehouden en mijn haar getoupeerd en ouderwetse kleren aangetrokken. Mijn collega’s vonden het echt geweldig, ze zeiden: je komt niet eens uit de 80ies maar je wist je wel het best te kleden! Die avond lekker gedanst en ze hadden superveel cocktails (allemaal gratis) en ik hou superveel van cocktails dus jullie begrijpen wel dat ik me Vrijdag niet zo lekker voelde op het werk (ik trouwens was niet de enige want het was verdomde rustig).

Zaterdag was Tante Karin in Londen dus zijn we samen naar Camden gegaan, lekker bijgekletst, de laatste souvenirs gehaald en even lekker genoten van dat aparte stukje Londen! Karin had heel veel pepernoten voor al mijn huisgenoten meegenomen als afscheidscadeau, want die vinden ze heerlijk.

Zaterdagavond was de volgende party! De laatste houseparty met mijn huisgenoten en vantevoren had ik pancakes voor ze gebakken. Wat was het weer genieten, gewoon in ons huis de boel op stelten zetten en helemaal uit ons dak gaan met mensen die precies hetzelfde willen als ik wil, lol maken! Ze lopen al 3 weken te zeggen dat ze me gaan missen en ik weet zeker dat dat wederzijds is. Ik ben zo blij dat ik dit huis heb gevonden en ik heb me er vanaf het begin thuis gevoeld. Ik heb zoveel lol met ze gemaakt, zoveel gezellige momenten met ze gehad en zoveel liefde van iedereen gekregen! Dat was zeker 1 van de belangrijkste dingen om deze periode door te komen, want als ik ‘s avonds klaar met werken was, wist ik dat er altijd iemand thuis was of iemand in de keuken stond te koken. Dat er vaak iemand beneden zat om mee te kletsen of dat er altijd iemand was die nog wel even mee naar Westfield of de pub wilde.

Verder ben ik superblij dat dit afgelopen half jaar zoveel mensen me zijn komen opzoeken, er zijn zoveel mensen langs gekomen zodat ik Oosterhout en Ulft vaak niet hoefde te missen. Vantevoren zei ik: kom alsjeblieft langs?! En ik wist serieus niet dat superveel mensen dat deden en echt ieder weekend was geweldig met degene die langs kwamen! Dat vond ik heel bijzonder en dat zal ik nooit meer vergeten!

Ook heb ik Anne, Chris en Robin veel beter leren kennen! Wat was het gezellig met hun, we waren allemaal nieuw en zaten in hetzelfde schuitje en hebben ontzetten veel leuke dingen met elkaar gedaan! En heb ook zeker veel steun aan ze gehad dit afgelopen half jaar! Wel fijn dat ik die gewoon weer op school zie, leuk is dat!

Verder heb ik vandaag afscheidslunch met mijn collega’s gehad en alle bestanden en emails op mijn USB gezet zodat ik mijn verslag thuis kan afronden. Mijn collega’s waren ook echt geweldig, ik heb zo geluk gehad met hun. Iedereen was altijd in voor een lolletje en iedereen zorgden ervoor dat echt alles mogelijk was, alles was prima en alles komt altijd goed. Mijn collega’s wilden me altijd helpen, als er een band geplakt moest worden waren ze er voor me en als me iets niet lukte of als ze merkte dat ik even niet lekker in mijn vel zat waren ze er voor me! Geweldig!! Universal Music stond wel een beetje bekend dat ze niet zulke goede opdrachten gaven maar ik heb ook echt een superleuke en goede opdracht gekregen en het was ontzettend druk tijdens de periode dat ik er was! Dus heb een hoop kunnen zien en ik heb zeker nieuwe dingen geleerd. (en dat gaat niet alleen maar over bier drinken :P)

Ik heb wel een beetje een dubbel gevoel, want natuurlijk vind ik het jammer dat dit avontuur voorbij is.... Maar ik heb ook weer ontzettend veel zin om met kerst thuis te zijn en Oud & Nieuw bij Jeroen te vieren. Om na 5 maanden mama & papa weer te zien, met mijn broertje te kletsen en lachen, met Jeroen te kroelen, om al mijn vrienden weer te knuffelen en weer lekker gek te doen in Oosterhout.

Als laatste wil ik nog zeggen dat ik het superleuk vond om te zien wie deze blog allemaal lezen, ik verbaas me er nog steeds over. En hoeveel mensen reacties plaatsen en dat ik dacht van: wat gaaf dat diegene ook mijn blog leest! Dat heeft me echt goed gedaan, zo had ik het gevoel dat ik het toch allemaal een beetje met jullie heb meegemaakt.

Dussss kijk maar uit want Donderdag ben ik weer in het land en dat zullen jullie waarschijnlijk snel genoeg merken! Muwahaha

Heel veel liefs van Michelle (nog vanuit London)

  • 20 December 2011 - 17:03

    Mama:

    Oh, my god, zeg tegen je vader dat we gaan uitbouwen!

  • 20 December 2011 - 17:05

    Mama En Luuk:

    Is papa er al? Al fijn geknuffeld? Wij wachten wel tot donderdag.xxxx

  • 20 December 2011 - 21:03

    Ingrid:

    Vind ik leuk!! En maar weer zwemmen :P

  • 21 December 2011 - 18:34

    Kees, Mieke & Jim:

    Wat ontroerend mooi geschreven, zeg! En fijn dat je dadelijk op zo'n leuke tijd terug kan kijken. En al die aandacht van zoveel mensen gedurende je stage? Ach, je zult het verdiend hebben! Wie goed doet, goed ontmoet, zei oma vroeger altijd al.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Michelle

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 45771

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 26 Januari 2016

Oskar en Michelle de hort op! - Zuid Amerika.

24 Augustus 2012 - 19 December 2012

Studeren in Canada

30 Juni 2011 - 24 December 2011

Nog een weekje voor vertrek!

Landen bezocht: