Amsterdam - London - Lima - Cusco. 3 vluchten in 3 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu Amsterdam - London - Lima - Cusco. 3 vluchten in 3 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Michelle Joosten - WaarBenJij.nu

Amsterdam - London - Lima - Cusco. 3 vluchten in 3

Blijf op de hoogte en volg Michelle

29 December 2016 | Peru, Cuzco

Amsterdam - London - Lima - Cusco. 3 vluchten in 3 dagen.

Yes, 2 uur vertraging op het vliegveld van Lima. Tijd om onze volgende 3 overnachtingen in Cusco te boeken en een verhaaltje te typen.

27 december naar London gevlogen, jammer genoeg geen tijd meer om de stad in te gaan, maar we hebben om de hoek van het hotel genoten van een echte Engelse pub, wat comfort food, een Pint en Pimm's!

Toen begon de vlucht naar Lima, stipt op tijd om 10.15 uur, 13 uur vliegen en voor de eerste keer de evenaar over. Het duurde lang en de laatste uren vielen weer vies tegen maar gelukkig wist ik nog van mijn vliegreis naar Japan welke plaatsen meer beenruimte hadden (waar de mensen met baby's normaal zitten). Qua beenruimte dus prima, zelfs voor Oskar, maar 13 uur in dezelfde houding zitten, zonder te kunnen slapen is gewoon niet chill, het maakt je ontzettend moe. En ik blijf het een raar idee vinden dat je 13 uur in de lucht kan blijven hangen.... Verder prima vlucht en wel blij dat we zo snel aan de andere kant van de wereld kunnen zijn.

Aangekomen in Lima stond de taxichauffeur van het hotel al op ons te wachten. Wat een lieve man, oud politieagent, en vertelde ronduit over zijn stad Lima. Lima is druk, gevaarlijk rijden (man oh man, kriskras door elkaar en voorrang verlenen kennen ze niet, maar de claxon wel), 10 miljoen inwoners, 42 districten en de taxichauffeur vond het fantastisch dat we in 7 weken al zo goed Spaans konden. Dus de tweede helft van de rit ging in het spaans, hij zei; you have to escuchar, entender y practicar.

Spullen afgezet bij hotel, beveiliging sprak geen Engels dus weer Spaans geoefend. Op zoek naar iets te eten, Geen europeaan te bekennen op straat, misschien met een reden... broodje gegeten bij een tentje dat er een beetje fatsoenlijk uit zag en waar de andere klanten ons maar al te graag over de beste broodjes adviseerden. Vanochtend naar het vleigveld, nog niet echt een goed beeld gekregen van Lima maar de eerste indruk is druk, groot en weinig historische monumenten... Maar aan het eind van de reis komen we nog terug!

Vandaag rond 17:00uur geland in Cusco, vanuit de lucht was de stad prachtig te zien tussen de hoge bergen. We zitten in een superleuk hotel, het bestaat uit allerlei gebouwen bij elkaar met lounge zitjes buiten enzo. Net rondgekeken in Cusco en het is er een stuk gemoedelijker dan in lima vind ik. Wel hoog, 3500 meter dus we zijn al uitgeput na 10 traptreden en we zitten op de 2e verdieping...... ;) Heel gezellige Plaza de Mayor die met felle lichtjes is verlicht. Vanavond voor de eerste keer Alpaca gegeten, dat is dat beest wat op een lama lijkt, was wel oke en had een voordeel: er schijnt geen vet aan te zitten :).

Nu op de kamer en morgen een rustdag (Oskar ligt al naast me te pitten) om te wennen aan de hoogte en om op het gemakje Cusco te verkennen.

Slaap lekker (verder) voor jullie en tot schrijfs.
Foto's volgen op facebook maar ik moet even mijn camera op de wifi krijgen...

• 30 December 2016 - 23:03

Johan Van Gorkum :

Fijn om van jullie te horen. Goed aangekomen. Nu lekker genieten en uitrusten. Doe voorzichtig en tot schrijfs. Johan.

• 30 December 2016 - 23:06

Johan Van Gorkum :

Fijne oudejaarsavond.

• 31 December 2016 - 15:33

Herman:

Hoi Oscar en Michelle,
    De eerste stappen zijn weer genomen voor een mooi nieuw avontuur!
    Zo te lezen was de Alpaca niet te echt lekker(klaargemaakt).
    Fijne jaarwisseling en heel veel plezier op jullie reizen door Zuid-Amerika!
    Groetjes Herman